Vecka 40

Igår gick jag in i graviditetsvecka 40, nu är det nära!
Efter att gått hemma sjukskriven pga foglossning i drygt 10 veckor (1/4-del av graviditeten) är jag mer än redo att bebisen ska komma, sen hur vardagen kommer se ut när krabaten väl är här kan en ju inte vara helt förberedd på, det blir som det blir och det kommer bli bra.
Det sista i BB-väskan ska läggas i idag. I övrigt är allt klart. Så jag vilar mest hela dagarna, gör något litet emellanåt, försöker att inte bli alltför folkskygg. För mig som är van att träffa hundratals människor om dagarna normalt är det en utmaning att oftast endast träffa Martin, eller en vän eller två. När det är något större folksamling känns det som en projekt numer, måste jag tänka på vad jag ska ta på mig, smink kanske vore trevlig omväxling... skämt osido, det är kul att få ta på sig något roligare än mjukiskläder, dock tar det dubbelt så lång tid än vad det gjorde när kroppen hade hurtbulle kapacitet. 
Nej, nu får krabaten ta och komma, vi alla längtar så! 
<3mme
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0