Arbetsterapeutexamen 3 juni 2015

Nu ligger jag på min säng, tittar ut på träden som blåser i solen och känner mig glad och tacksam!
För några timmar sedan sa jag hej då till Maria, det var dags för henne att åka hem till Ludvika och fira med familjen. Så glad att just hon och jag har blivit vänner, vi har hjälpt varandra hela vägen fram, en vän för livet!
 
Dagen började redan 5:20 med en dusch och sedan hårfix, smink, kläder och skor. 7:30 åkte vi buss till Universitetet för att 8:15-10:00 ha det sista seminariet. Efter det pyntade vi ett klassrum, P105, och åt "champagnelunch", lyssnade på musik och pratade med hela klassen. 14:00 var det dags för avslutningscermonin. FSAstud kom med viktig information, en liten gåva (ihopfällbar insexnyckel) och lyckönskningar. Jag fick även tacka för 2 år av ordförandeskap! Lis, programansvarig för arbetsterapeutprogrammet höll ett mycket fint tal som hon hade lagt upp genom att beskriva studenternas väg fram till examen med arbetsterapiprocessen! Vi alla fick varsin ros och lyckönskningar. Sedan sjöng klasskompisen Micke en sång han skrev i T3 om hur det kan vara att ha pluggångest därefter sjöng han examenssången han skrivit och Maria och Ida "körade". Efter det var det dags för kaffe och tårta! Många lärare kom och tackade för de här tre åren och vi tackade dom tillbaka! 
 
Efter ceremonin gick jag och Maria till festlokalen för kvällen och började ställa i ordning den tillsammans med Julia och Erika. Dukade och satte upp vimplar. Fräschade även upp oss. Sedan droppade klassen in runt 18-snåret. Vi åt exotiskbricka med tillbehör och drack gott, lyssnade på vår 23h långa Spotifyspellista, Micke spelade och vi sjöng med, spelade kubb, dansade, dansade limbo, frågelek, tips"promenad",visor och sedan fick vi medaljer haha!
Jag och Maria åkte hem vid ettsnåret, vi var inte först men heller inte sist.
Tack allihopa för en minnesvärd och rolig examensdag!
 
Min medalj var klassens sista, haha och här är motiveringen: "Den här personen tycker att det finns mycket roligare saker att göra än att plugga t.ex baka, shoppa eller leka med katterna. Och eftersom det finns en klassens förstis måste vi ju ha en klassens sistis!".
 
Nu längtar jag till lördag då jag får fira med familjen och mina närmsta vänner! Har planerat och donat ett bra tag nu och idag blir det att baka. Imorgon blir det att göra smörgåstårta och se till att allt finns hos mamma och pappa, de är så snälla som låter mig ha festen hos dom. Nu är det bara att hoppas på fint väder!
 
Vet ni...Nu är jag arbetsterapeut och inte student längre! Kan ni förstå det? Det kan inte jag, inte riktigt än haha!
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0