för annars skulle inte jag vara jag

Tänk att en låt kan väcka så mycket känslor och minnen, fantastiskt! Jo jag vet, jag är blödig men jag kan tycka det är så befriande att få gråta av både lycka och sorg. Jag är en sådan som behöver fälla tårar för att må bra. Ibland kan jag känna att det är någonting som ligger och gnager, då kan jag komma på att jag inte gråtit på flera dagar och då får jag åtgärda det genom att lyssna eller se på något som gör mig glad. För även om jag gråter av sorg betyder det att det finns saker att vara tacksam och glad för. Nyss var en sådan stund som jag kände att jag behövde gråta och en låt kom genast upp i huvudet, Because you loved me - Céline Dion. Leta upp den på Spotify, tröck (jaja tryckte) på ▶ (play) och började gråta. Den texten är så underbart vacker! När jag lyssnade på den nu ikväll började jag tänka på mina bröder. Undrar om det finns en alla syskons dag eller liknande? Det borde det göra. För jag är den jag är tack vare er mina kära bröder, Micke har visat mig ordning, lånat mina hårband och spelat aqua. Tyckte jag var så tuff när jag fick skjuts av honom i hans mörkblå(tror jag den var) golf. Jag har insett att jag gjort en del liknande val som honom. Gått samhäll på gymnasiet, haft en golf, jobbat på SJ. Marcus har lärt mig vad som är rätt och fel i språk "gaberob" "skärde", spelat punkmusik och varit min "rockstar". Jag har vissa likheter med honom med, som att vara duktig på att skapa klädhögar, paniksnabbstäda och ta plats. Mathias har låtit mig göra allt som varit lite jobbigt för honom, typ ringa och beställa pizza, vilket är en stor del i att jag vågat prata med vem som helst, han har låtit mig vara med och tagit ner mig på jorden. Gemensamma egenskaper är att tålamodet räcker långt (längre för honom) och när det är slut, ja då är det slut, då kastas pennor, böcker eller annat som finns till hands. Ja, ni bröder har ju lika egenskaper med varandra ni också såklart. Vad jag vill ha sagt? Så tacksam för att ni är ni och ni låter mig vara mig, trots (vad jag tror) att ni skulle vilja vända upp och ner på mig ibland och stoppa in ett äpple och få tyst på mig. Men det jag gillar mest är att ni som jag kan skratta tills vi gråter och att ni är lika blödiga som mig. Och allt ni har lärt mig har varit till nytta och alla egenskaper jag nämnt är långt ifrån från alla såklart men dom är toppen att ha, för annars skulle inte jag vara jag. Er skitunge och systeryster, för all tid<3mme

Kommentarer
Postat av: M

Åhh va fint skrivet❤️

2014-11-20 @ 20:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0