Färgmodell - Kevin Murphy - EGO

I onsdags hade jag chansen att vara färgmodell på hårsalongen som jag alltid går till, 5 år nu. Sandra är "min" frisör men jag blev kontaktad av hennes kollega Linda K om jag ville vara färgmodell, självklart sa jag!
Det var färgtekniker från Kevin Murphy, riktigt bra produkter! 
Jag kom dit vid 13. Började med att bli sminkad av en supertrevlig och duktig sminkös som jobbar på salongen (hon är även frisör). Sedan fick jag färg i håret. "Fransyskabrun", "Clear" och "Blåsvart" var de färger jag fick i håret. Den första är den huvudsakliga färgen, den andra är tunna slingor som kommer fram här och var, den sista är tre slingor, en på var sida av ansiktet och en i luggen på höger sida. Jag blev supernöjd! (Igår när jag tvättade håret första gången efter färgningen blev vattnet ljust lilarosa haha! Det är rött och violett i den fransyskabruna).
På kvällen var det styling/visning på en scen på Södra Vattentornet, där var det fullt med andra frisörer som hade varit på något årsmöte. Efteråt fick dem kpmma fram och titta/kamma och känna på våra hår (lite märklig känsla att ha tre främmande människor kladdade i håret samtidigt haha!).
Jag hade en riktigt rolig upplevelse och är som sagt supernöjd. Fått många fina komplimanger och det är alltid kul!
Nedan är resultatet och en goddiebag vi färgmodeller fick (perfekt med schampo, balsam och hårinpackning för färgat hår samt toppenbra spray när man är student).
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0