Jobb

Åker ner till Göteborg idag.. fått ta lite piller för att jålla igång kroppen, blivit förkyld igen, har slutat räkna denna säsong, är uppe i minst 5 förkylningar som avslöst varann..
Nog om det. Det tåget jag ska ha hem från Göteborg är ett tåg som gör att bara jag ser eller hör deas tågnummer får jag rysningar. Haft mina två värsta resor på det tåget.. 188, usch! Första händelsen var att det hade varit en urspårning, tror det är 4 år sedan, när jag fick jobba i princip själv ombord med resenärer från mitt tåg plus från 4 tåg till. Denna resa stärkte mig på så vis att jag visste när det var nog, jag skulle aldrig utsätta mig för detta igen. Den andra händelsen var i maj 2012, en man var arg på min kollega och försöker slå henne men träffar mig, detta hände på Falköpings station, mannen fick ingenting för det, jag har ett ärr i min själ för resten av livet. Jag har passerat Falköping en gång idag, nu är det hemvägen kvar bara. Minns mina två "chefer"s ord om mig, hur jag är stark och allt var lika bra och tur att det var du som vågar handla osv. Ord som de trodde skulle hjälpa mig men de orden gjorde bara ont, jag ville bara skrika på dem, ge dem ett slah i ansiktet för att visa hur vidrigt det är! Jag har gått vidare och jag har även här bestämt mig för att det aldrig ska hända mig igen. Jag har lärt mig mycket om människor och mig själv genom att jobba som tågvärd men lyckan i mitt hjärta att jag snart kan lämna detta kapitel i mitt liv inom relativt snart framtid är obeskrivlig! <3mme

Kommentarer
Postat av: Michaela

❤️

2014-01-13 @ 08:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0