Inredning..

..är någonting jag älskar att drömma mig iväg i. Jag hittar alltid massor med fina saker och allt som oftast passar det inte plånboken. Det har en charm, det är då min del av hjärnan som står för kreativiteten får jobba. Ibland blir jag bara frustrerad och kan gå och tänka på den där saken som jag SÅ gärna skulle vilja ha men att den är på tok för dyr så det går bara inte. Ibland kommer idéer som jag kan utföra själv. Ofta sätter Martin stopp när han tycker det vore för mycket jobb. Det gör att jag blir ännu mer kreativ för då behöver jag komma på en idé som är bättre än den första och så behöver jag författa ett övertygningstal. Om saken är mödan värd då är det något jag inte kan släppa. Som min sänggavel som jag gav mig den på att den skulle vara personlig, det blev en dörr hemifrån Nordhagen. Den gamla symaskinen från Gotland som jag ville göra en bänk utav, tog mig 7 år men tillslut står den här i min hall. Alla tavlor jag har målat, några som blivit bra, andra står i ett förråd och skäms. Det är nu jag är framme vid dagens kreativa lösning. Vi letar efter tavlor som ska passa hos oss, framförallt tavlor till vardagsrummet. Vi har inte hittat någon perfekt än, jag funderar på att göra en själv. Så kom jag på att titta vad Carolina Gynnings konst kostar. Gillar hennes tavlor, de som har mycket färg. Än en gång för mycket för budgeten (jag är ju student..). Hon har satt sitt tryck på en scarf som jag har suktat efter ett tag men som är mycket pengar för en scarf. Min kreativa idé, håll i er nu kommer den: Köpa en ram och köpa en scarf och sätta upp den som tavla i vardagsrummet! Heja min hjärna idag! Martin tyckte idén var bra. För det som scarfen kostar är inte mycket för en tavla.
Fortsättning följer..
<3mme
( Screenprint från gynning.net shop)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0