Snart

En natts sömn är det dags för nu. Efter det börjar allvaret igen. Skolan. Andra året. Den tredje terminen.
Det är faktiskt med skräckblandad förtjusning. Skräck - för att jag vet att denna termin (och nästa) kommer vara tuff (det sägs så, man ska inte alltid tro på vad man hör men jag är beredd nu). Förtjusning - äntligen ska jag få lära mig ny, nyttig kunskap. Dessa kurser framöver kommer vara användbara.
Så slipper jag så gott som att jobba, härligt!
Det har sagts till mig att jag har mycket för mig. Jag hoppas att det är lagom. Skola, FSA, Scouterna, jobb. Sen får vi inte glömma kärleken, familjen och vännerna! De är mycket viktiga för mig!
Så är det ju det här med vardagsbestyr och måsten.
Jag har nog en fullspäckad höst framför mig. Låt tiden räcka till!
Magen spelar mig ett spratt ikväll, jag tror det är för att det är skolstart samt styrelsemöte imorgon och så är det info för T1orna på onsdag och scouterna på kvällen (jag missar Kakbuffé på Fröken Brogrens med vännerna, det gör lite ont faktiskt). Som sagt, låt tiden räcka till! Så önskar jag att inte allt är samtidigt. Varför är det alltid så? Jag ska till Stockholm på inspirationshelg med FSA i oktober, samma helg är detScoutledarforum (som jag inte kan vara med på). Nog förstår jag det klassiska uttrycket "Tid är pengar" haha!
Nu är det tid för sömn. God natt och dröm fina drömmer mina kära
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0