Benny

Idag har vi hälsat på en ulltuss på 7 veckor. Jag blev störtförälskad! Han heter Benny och är av rasen Ragdoll. Han är brun tabby och så himla fin!
 
Jag vill köpa honom och Martin med, så vi blir nog äntligen med katt! Som jag har längtat!
Saknar min Siri väldigt ofta men henne går det inte stänga in på 58kvm när hon varit utekatt i 17 år! Hade det gått hade hon gärna fått bo hos mig. Men hon är en Bondkatt/Norsk skogskatt och en riktig jägare, hon skulle klösa sönder allt som fanns och inte alls må bra.
 
Men däremot Benny, han skulle nog stormtrivas hos oss. Det är ju en ras som är väldigt bekväma med att vara innekatter, Sedan har vi ju balkong som ska nätas in så småningom.
 
Jag ville ta med honom hem direkt, så himla go!
 
Nu har jag suttit och surfat runt på tillbehör som är nödvändiga när man ska ha katt inomhus, sandlåda att göra sina behöv i!
 
(Bilderna är från djurmaxi.se, klicka på bilden för att komma dit!)
 

Min fråga är nu till ALLA som har erfarenhet av kattsand, vad är den bästa sorten? Vi vill att den inte ska lukta någonting, inte bajs/kiss och inte någon konstgjord parfym.. Tips och råd om detta mottages tacksamt!
 
Trevlig kväll!
<3mme

Kommentarer
Postat av: Michaela

Everclean kattsand utan tvekan! Dyr men dryg! Finns olika storlekar på sandkornen och med eller utan doft. Jag har nästan alltid kört med lavendel men den luktar ju lite. Less tracks har jag också kört med den har lite grövre korn. Lycka till :)

2013-06-05 @ 11:47:44
Postat av: M

Jag instämmer med Michaela. Jag tyckte oxå den var bäst. Dom har en speciell till perser som ja köpte, kanske har en speciel till din katt med?:)

2013-06-05 @ 20:08:39
Postat av: Fredrika

Rekommenderar helt klart Everclean. Som sagt kostar någon krona mer, men är värt det.
Vi har less track, som är anpassade till långhåriga katter.
Och den skulle ju passa till Benny som med är långhårig ;)
Tips är också att ha tak på sandlådan som på bilden - katten känner sig mer ifred och samtidigt så stannar dofter där.

Lycka till med kissen!
Fredrika

2013-06-06 @ 09:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0