Övertidstur..

..en helg dessutom. Jag hade ju gjort min sista helg på bra länge ju. Tydligen inte.
De ringde med paniken i rösten och bad att jag skulle hjälpa dem. I gengäld får jag bra med cash och så har de lovat att fixa nästa helgs strulande med en tur som är utlagd på mig men jag ska ju på bröllop. Så nu verkar allt vara i sin ordning. Inte jobbat en dag mer än vad som jag haft på schemat på de dryga 5 år jag varit på stället. Men någon gång är väl tydligen den första.
Nu känner jag att det är lugnt att kurslitteraturen till första kursen är snuskigt dyr, efter idag har den betalat sig.
 
Jaja, jag gick med på att ta turen för att den är till Göteborg, inte varit där sen i vintras. Sedan slutar jag innan 15 och Martin skulle på trav med några kompisar idag så vad gör det att jobba då? Dessutom dubbelt upp mot vanlig penning.
Det jag missar är tid med vänner, känns aningens surt, får ta igen det en annan dag, i höst har jag ju tid!
 
Så istället för frukost på Fröken Brogrens så såg min frukost ut som bilden nedan visar, inte så illa ändå..
 
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0