Längtar till maj

Idag har jag varit i skolan en sväng. När hem gjorde jag macaroons, mums!
När Martin hade slutat jobbet så möttes vi på RS-möbler för att beställa en soffa. Vi har varit där förut, för några månader sen, då spanade vi in den vi ville ha. Idag skulle vi bestämma tyg och göra beställningen (som sagt). Det visade sig att det fanns mycket valmöjligheter på andra saker med. Som vilken typ av ryggdyna vi ville ha. Hur armstöden skulle vara. Vilken färg på benen vi skulle ha. Bra med valmöjligheter så den verkligen blir som vi vill och personlig, lite annat än IKEA-soffor. Nej det är absolut inget fel på dem men vi har två nu och kände för att nya lägenheten ska bli vår, på alla sätt och vis! Det blev från företaget Scapa och modellen Imagine. Platin ljusgrå heter färgen på tyget och benen blev i oljad ek. Dynorna blev "mixed", traditionella i sittdelen och "lösa" kuddar i "krypuppen"(även kallat maxihörn och cozy). Armstöden böev de som var lite smalare istället för ovala. Vi är mycket nöjda med vår beställning och nu längtar vi tills vi får flytta och soffan kommer på plats. Vi har letat efter ny soffa i två år nu och äntligen kände vi att den kommer bli rätt och att vi nu har råd (soffor är inget billigt inköp direkt).
är ovan är en ritning på vår nya soffa. Sedan tog jag kort på mattan som vi har som ska va till, så man kan föreställa sig. Det är även en bild på vårt soffbord vi har, dock orkade jag inte snygga till det så jag lånade biöden från RS-möblers hemsida. Vad tycks? Snyggt va? Haha!! 16 dagar kvar till flytt. Vi får vänta ca 2 veckor på soffan (v.20 ska vi få den). Längtar till maj! <3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0