Vilket kalas!

Igår var dagen då vi firade min pappas ankommande 60-årsdag. Och vilket firande det blev! God mat och gott fika. Massor med familj, släkt och vänner till lilla pappa kom för att gratulera. Vi syskon med respektive och deras barn sjöng för pappa. Jag börja storböla redan innan första versen var klar, haha jag är verkligen dotter till pappsen! Han blev väldigt glad och rörd. Min faster Gunnel höll ett så fantastiskt tal till hennes bror (min pappa). Hon hade med några gamla kort sedan dem var små, så kul att se. Hon sa även en sak i talet som jag verkligen kunde skriva under på! "En lillasyster är en brors största fanclub". Jag beundrar min fasters talang att hålla tal, hon är så duktig på det! Jag blev överöst av beröm för den tårta jag bakat till pappas kalas. Det blev så mycket att jag blev generad (och det blir jag faktiskt inte vanligtvis). Så tack snälla ni som sagt så fina saker om min lilla tårta.
Jag kom hem igår och kände mig varm i hjärtat. Jag har en kärleksfull familj som jag älskar och blir älskad av. Denna dagen håller jag av. När hela min familj är samlad. Mamma Christina och Pappa Erling. Michael och Petra med Ville, Svante och Harry. Marcus och Rebecka med Ruth. Mathias och Johanna. Jag och Martin. Faster Gunnel och Trygve med kusin Kajsa. Morbror Göran och Anita. Jag tror Farmor Rut och Farfar Jan, Mormor Eva och Morfar Sture var med oss igår. Jag älskar er min fina familj, det finns inga som ni! <3mme





Min allra första "riktiga" tårta som jag har gjort helt själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0