Återbesök

Proverna jag tog för 2 veckor sedan är bra. Jag har jättefina värden. Jag mår aningens bättre, men inte helt 100 ändå.

"Som du ser är jag lite lätt brydd" stampande med sina converse och klappande med händerna på de vita byxorna.
Jag är lite lätt frustrerad, kände jag för att säga, men bet ihop. Ett tag ville jag börja grina. Men jag höll tillbaka. Jag ska inte ta ut min frustration över den stackars underläkaren. Det är inte hans fel att jag sitter där. Han hjälper ju bara.

Han tryckte återigen på magen. Smärtan över magsäcken är borta. Men jag har kvar "ondska" i ett stråk strax övanför naveln.
Två rör till med blod för två nya tester. Minns inte ens vad jag blir testad för. Det får dom hålla koll på.. Sedan ett långsmalt rör, kan de röret ha varit för att kolla mina vita blodkroppar?

Fortsätter med magmedicinen, har troligtvis lättirriterad magsäck. De kan man få vid oregelbunden sömn och stress.. hur kan det drabba mig, konstigt? Eller inte alls!
Han ska samtala med sin handledare på fredag och återkommer troligtvis på måndag. Bara att vänta..

Och förkylningen: "Din hals ser jättefin ut och i näsan lika så..det har ju varit väldigt många som upplever att de har långvariga och utdragna förkylningar under våren. Sedan har vi ju pollen, den har varit extrem nu.."
Ja men min långvariga och utdragna förkylning har krånglat sen i Augusti! Kanske ska vänta tills den hållit på i 1 år innan det är ovanligt då?
Brydd, jo jag tackar.

Någon gång blir jag väl piggelin igen. Frågade om träning. Fattade inte svaret. "Febern är ju inte närvarande men...*mummelmummel*" Har jag blivit hörselskadad på köpet?
Jag fortsätter med promenader, de kan ju iaf inte skada..


Men som sagt är jag frustrerad, vill vara frisk och pigg. Ängens VC gör sitt jobb och har så fint bemötande, guldstjärna!
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0