Beslut

Fått en klump i halsen och tryck över bröstet.
Nej jag är inte sjuk, jag har bara beslutsångest. Varje gång jag ska gå in och fylla i vad jag ska söka för utbildningar till hösten - ändrar jag mig!
Jag har iaf bestämt att Turismutvecklare kommer på tredejeplats, men så såg jag Jurist idag..Nej, jurist ska jag nog inte bli, eller ska jag det? Jag har ju funderat på det förut.

Så är det Sjukgymnast, som jag tänkte jag skulle bli redan när jag var 16 år och sökte gymnasieutbildning. Och den sista är Arbetsterapeut. Vilken ska jag söka först. Vilken ska jag lägga som nummer 1?

Jag tror jag har störst chans att komma in på Arbetsterapeut av dessa två. Men vill jag det mest? Sjukgymnast har funnits i tankarna så länge, men det är svårare att komme in på.
Jag har fått råden att det blir nog rätt vad jag än söker. Att jag ska följa mitt hjärta och hjärna. Men när allt ändras från dag till dag, vad ska jag göra då?

Fick tjänstledigheten beviljad iaf. Det är ett steg i rätt riktning åtminstonde. Men det är bara 5 dagar kvar, jag ska bestämma mig senast söndag. Det har jag iaf bestämt mig för.


Jag ber om tecken. Tecken som ska visa mig vilken väg som är rätt för mig. Jag hoppas jag får något svar, innan söndag.

<3mme

Kommentarer
Postat av: Christian

Iom att du pratat om att din praktiska sida blir ganska dåligt stimulerad av att le och klippa biljetter så är väl knappast jurist rätt yrke om du vill komma till rätta med det. Om du sen hellre vill läsa sjukgymnast, men att det är svårare att komma in där, lägg det som förstaval, kommer du in så gör du och välj arbetsterapeut som nr 2, eftersom du verkar vilja det också, men inte riktigt lika mycket som sjukgymnast.

Lite enkla tips från en sömnig lokförare (som också kan tänka sig bli jurist) ;)

2012-03-10 @ 09:44:25
URL: http://chfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0