En vecka är ingenting längre..

Nej så är det. Veckorna rusar iväg numer.
När jag var liten så kändes timmar ganska långa, dagar väldigt långa. Veckor, ja de gick ändå att greppa. Månader var svårt att förstå. Och år, ja de va ju hur länge som helst!!!
Men det är inte fallet längre. Timmar slår jag ihjäl på en pissekvar. Dagarna går bara fortare ocg fortare, vad hinner man på en dag? Nästan ingenting känns de som. En vecka är mer som en dag var förut. Men en månad, det går väldans fort. Det kan iofs vara skönt, speciellt när man längtar till någonting. Men det är rätt skrämmande emellanåt. Förra året usade förbi, och det var ett av mina tuffaste år här i livet, så det var skönt att de nu känns som det gick fort. Jag lämnar 2010 bakom mig med både glädje och sorg, och det är ju livets gång.
Nu funderar säkert någon över varför jag tänker på 2010 vi är redan inne i den tredje månaden på 2011, exakt - tiden går så fort! Så jag har inte riktigt fattat att mitt tunga år är över och ett nytt omålat kommit hit.
Jag tror att detta året rullat på så extremt fort, just för att jag har det bra. För det sägs att det går fort när man har roligt. Och då vill man ju inte ha tråkigt bara för att tiden ska gå saktare. Nej de får gå hur fort det nu vill, detta liv. Men bara jag hinner stanna upp emellanåt och reflektera vart jag är på väg, vad jag varit med om och vart jag vill - då har jag gärna roliggt så tiden flyger iväg.
Kvällar flyger iväg också.. Och jag har än en gång insett att jag är sämst på att somna ensam på hotell när jag "jobbar", helt värdelös! Men nu gör jag ett 5e(?) försök att blunda och drömma.. Sweet dreams for the good ones and the bad
<3mme

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag håller med. Tiden flyger förbi.

Det sägs ju att tiden går fort när man har roligt, men jag har då inte roligt hela tiden och ändå går tiden så fort

2011-03-03 @ 13:43:31
URL: http://youneedahero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0