Har du visor min vän

Igår var jag på en plats, där jag alltid kan hitta mitt inre lugn om jag vill. Men jag kan också få vara där och bara finnas till.
Igår lysnnade jag, jag sög åt mig allt. Det var som huvudet på spiken med vad som rör sig i mitt huvud och runt om mig.
Jag hörde en sång, den va så fin. Jag fick tag i texten(skriven av Bengt Ahlfors) så nu ska ni få läsa några tänkvärda rader, som kan vara bra att plocka fram när man tvivlar.

"Har du visor min vän, sjung dem nu!
För nu är tiden då visor ska sjungas
och den som ska sjunga är du!
I morgon är kanske för sent, min vän.
Så synd om de sånger som aldrig blir sjugna.
Låt visorna tala för dig.

Vill du älska min vän, gör det nu!
För nu är tiden för kärlek inne
och den som ska älska är du!
I morgon är kanske för sent, min vän.
Så synd om den längtan som aldrig har vågat!
Så tala inte om kärleken.
Låt kärleken tala min vän.

Vill du leva ditt liv, gör det nu!
För nu är tiden då ditt liv ska levas
och den som ska leva är du!
I morgon är kanske för sent, min vän.
Vem bryr sig då om vad du drömde och ville?
Så vänta inte på någonting sen.
Det är nu du ska leva min vän!"

<3mme

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det var tänkvärda rader :)

2011-02-21 @ 15:38:46
Postat av: Tina

Fin visa!

2011-02-21 @ 17:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0