Sol, städ och ledighet

Vaknade av att det tutades utanför fönstret. Irriterad tittar jag ut. Aha ja, det är lastbilarna som är vid ombyggnationen av Idrottshuset som tutar och mullrar. Jag som trodde det skulle bli lugnt nu efter 1½ år med byggnation av ett sexvåningarsbostadshus utanför fönstret, men icke!
Strunt samma, jag behövde ändå komma upp, för idag är det den stora julstädningen som ska göras.. Ja klart vi ska städa igen innan jul, men idag är det sånt som torka skåp och putsa fönster och piska mattor damma blommor, torka kylskåp. Inte den vanliga "veckostädningen".
Så första maskinen tvätt är snart klar. Jag var ute på morgonpromenad med Emma för att komma igång. Nu ska jag äta brunch, för jag har inte ätit frukost och det är lunchtid, haha.
Sedanär det spark i baken och bara att sätta klorna i det. Och jag vet hur stolt jag kommer vara efteråt och hur fint det kommer vara.
Sätter på julmusik på högsta och bara gört!
Solen skiner, härligt! Ha en fin dag.
<3mme
(svinirriterad över att inte bloggen funkar som den ska, när man gör mellanrum mellan textstycken så blir det ändå inte så när man publicerat..morr)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0