Filosoferar, som min morfar skulle ha sagt...

Hon har så rätt min kära vän, och jag känner precis samma sak...Jag har inte missat ett skit!

Sitter i Karlstad och är nöjd över att jag motstod frestelsen att köpa en fin burk inne på en av mina favoritbutiker här. Mikaela och jag ska ju till Ullared nästa vecka och det är då jag ska shoppa, inte nu...Så jag får hålla mig till tåls, hihi.

Suger på karamellen om utbildningen, tror faktist det skulle funka att jobba kvar på SJ 75% och plugga samtidigt, skulle vara toppen! Eftersom man inte får något studiestöd så är det ju klar fördel att ha ett jobb, vad skulle man göra annars? Kommer inte på tal, enda lösningen är jobb, haha.
   Men nu är frågan om man ska söka till våren, så att man börjar i maj. Eller om man ska vänta över sommaren och sen söka till nästa höst, och då börja i oktober?

Maj är ju ganska snart känns det som. Men ändå inte. Det är ju ett halvt år dit, och så gammal har jag inte blivit än så att jag tycker det är en droppe i havet...
   Oktober då? Orkar jag leva samma liv som nu så länge till? För JA, det tär på mig så som jag lever nu, tyvärr. 

Jag kanske ska söka till maj ändå, och se vad som händer...hm. Måste prata med Martin först. Och vännerna. Samt familjen. Dock är det i slutändan alltid jag som bestämmer över mina val. Men det är alltid skönt med råd. Dock tror jag att jag kommer få mothugg, men det är bara av ren kärlek, så de vet att jag verkligen vill detta...

Och är det nu detta jag vill?
   Jag tror det. Men tror måste ändras till vill...

Nu ska jag lägga mig i hotellsängen, slå på tvn, öppna mina purfärska ELLE och njuta av fritiden. Sen fundera på om jag skulle kunna tänka mig att byta ut tvn och tidningen mot en dator. Innehållandes program för en ny värld med nya kunskaper...

<3mme


Kommentarer
Postat av: Karolina

Grymt snygga kort thildis!!!!!

2009-09-17 @ 16:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0