Kattliga funderingar

Blöt, som katten som försökte leka med fiskarna i dammen, och ramlade i, utan någon fångst...Så blöt blir man när man cyklar på gatorna i öret just nu...
   Var tog solen vägen? Den kanske blev trött och gick och la sig. Då fick molnen ta över..Då passade regnet på att vattna växtriket...och det är ju alltid bra, att hålla växterna vid liv.

På tal om växter så borde jag gå en rond och se över blommorna här hemma...det blir ju så dyrt i slutändan om man inte sköter dom.

Växter är som människor, de behöver kärlek och omsorg, dock i olika former. Växter behöver vatten för att skjuda av liv. Männsikor lika så. Dock behöver människor så mycket mer än vatten för att må bra, och mer än näring/föda för att vara lyckliga. Visst behöver vissa växter också näring ibland, de klart, men de kräver inte lika mycket...
   Så växter och människor är nog ändå rätt olika när man tänker efter. För människan är så komplex.

Ta hand om varandra. Visst kan vatten och mat bota det mesta, men inte i längden. Var uppriktiga, för det är alltid bäst i längden.
   Jag är inte Guds bästa barn, men jag försöker ändå att alltid vara uppriktig i slutändan...Alla drar vi vita lögner för att slippa sanningen, eller slippa såra...Men tänk på vad den kan ha för konsekvens. Och kan du dra en vit liten, och en till, och en till...så kan nog de små lögnerna snart göra ditt liv till en enda stor lögn. Du har plötsligt tappat bort dig själv...

Katten kämpar för sitt liv upp ur dammen, fortare än kvickt är den uppe...inser sitt misstag och kommer förmodligen inte att simma i den dammen något mer.
   Lär du av dina misstag? Det hoppas jag. Men jag hoppas att vi alla kan lära oss av andras misstag också...För "livet är för kort för att hinna göra alla misstag själv".

Vad är det jag svamlar om? Var ärlig, det är det vinnande konceptet.

Jag gör mitt bästa...för jag vill inte vakna upp en dag och inse att jag har tappat bort mig själv, svikit alla jag känner och leva i en lögn...

"Det är bättre att bli sårad av sanningen än att vara lycklig i en lögn. Sanningen kommer alltid fram, förr eller senare..."

Katter är kloka, dom tar jag lärdom av..kalla mig knäpp, men jag vill inte famla runt i en damm som stinker fisk!
<3mme


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag älskar dig och jag älskar din klokhet! <3

2009-09-20 @ 21:12:32
URL: http://tinalarsson.blogspot.com
Postat av: Jeanette

hej!!

Vad roligt att du läser min blogg, de visste jag inte :)

Jo, det är nog mkt möjligt! Han åkte från kopparberg till Sthlm, bytte i Örebro.



Han är inte den bästa på att känna igen folk och i ärlighetens namn var han nog en hel del bakis ;P



kramar

2009-09-21 @ 10:42:21
URL: http://honnettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0