Höstsemester<3

Fredag den tjugofemte september. Första dagen på semestern åkte jag och Mikaela till Ullared för att spendera lönen på GeKås. Självklart stämmer inte Eniros vägbeskrivning så vi kör fel, men smart nog hade vi med en karta så vi kommer fram ändå. Vi kör alltid fel när vi ska någonstans, men vi hittar alltid rätt, haha!
   

Det var sjukt mycket folk, löning ska man inte åka, aldrig mer! Men det var bara att ta ett djupt andetag och shoppa loss!
   Till mig själv köpte jag bland annat en Yantramatta (spikmatta), OC säsong 4, SATC-boxen, Arn-filmerna, träningskläder, julpynt, ljus, målarmaterial, massvis med hygienartiklar så som tandborstar, schampo, tops etc. även diskmedel m.m.
   Mitt bästa köp är definitivt en filt. Den är så mjuk och go, jag bara älskar den!
   Till Martin köpte jag bland annat kalsonger, strumpor och hygienartiklar.
   Sedan hade jag inköpslista från övriga familjen. Mamma ville ha underkläder och mintkakor (de var tydligen slut sen  länge tillbaka, så inga minisar...). Pappa ville ha en kavaj och shampo (resultatet av kavajen nedan). Michael och Petra ville ha massvis med Lego till barnen i julklapp, mysbyxor till barnen och även en jacka till Micke (sen där lite gummiaktig) och den passade också, skoj! Mathias och Johanna ville ha diskmedel. Marcus ville inte ha någonting alls, haha.


"Du kunde inte ha gjort det bättre själv." Mammas reaktion på kavajen.

Sju pappåsar senare och dryga sjutusen kronor fattigare, var jag nöjd. Och Mikaela lika så. Vi orkade inte gå i några andra butiker, så trötta i fötterna. Vi åkte hem igen, rätt väg, och inser att Eniro hade glömt att skriva med en sväng, så det var faktist inte vårat fel!

Jag började köra hem, vilket var tur/skönt, med tanke på vad som hände på hemresan...
   Strax innan Motala säger Mikaela "Jag släpper bilen framför, de är så mycket djur som är ute och springer så här dax". (Bilen framför körde i mindre hastighet än tillåtet, därför ville Mikaela åka om, men skippade alltså detta).
   Knappt en minut efter hon sagt detta ser vi bilen framför oss bromsa lite, men den kör på, och sen tvärnit! Mikaela tvärnitar också! Det skrapar under bilen och jag halvskriker "kör, kör!!!" Mikaela drar i väg på ettan och det bara dånar...
   Vi har just varit andra bilen att köra över ett litet rådjur.
   Vi går ut ur bilen, vi är chockade. Vi ser rådjurets dödsryckningar och känner en lukt. Vi börjar fnissa, lite smått hysteriska. Vad var det som hände?
   Vi får vänta i 20 minuter i telefonen för att få prata med polisen. Under tiden kontrollerar vi så att inte fronten är sönder. Både Mikaelas bil och den bilen som först körde på rådjuret är helt skadda fram.
   Två bilar stannade som åkte efter oss, det tackar vi för. För en av förarna, en man, går fram till rådjuret och slungar det av vägen, ner i diket. TACK, TACK, TACK! för jag hade aldrig gjort det!

Vi hade änglavakt!
   Först och främst att jag började köra (inge kul att köra på något med någon annans nya bil, även om det inte hade varit mitt fel).
   Sen att Mikaela släpper bilen framför, längre avstånd=längre bromssträcka. För om hon inte gjort det, så hade vi plockat ett rådjur och den andra bilen det andra, eller så hade vi åkt rätt in i baken på bilen framför, uch!
   Så det var tur i oturen. Kunde ha gått så illa!!! Men det gick så himla bra!

Jag tackar Mikaela för en underbar dag!!!!<3



Lördag den tjugosjätte september. Jag bara slappar på dagen och myser med Martin. På kvällen äter jag mat hos Robert och Mira, mycket gott!

Söndag den tjugosjunde september. Är hemma och njuter av att Martin och jag är lediga samtidigt. Vi åker en sväng till Marieberg och på kvällen kollar vi på den första Arn filmen.

Måndag den tjugoåttonde september. Jag tvättar, ser på SATC-boxen, lunchar på stan med Emma, Robert och Mira. Köper ett fint armband från Pilgrim och ett grönt (då menar jag grönt!) nagellack från Viva la diva (som för övrigt missfärgade mina naglar så att de såg ut som jag hade gulsot..underlack kanske?)

Tisdag den tjugonionde september. Jag och Michaela åker till Vingåker för att se vad Factory Outlet har att erbjuda. Det visade sig att det inte föll oss alls i smaken. Vi åkte till Katrineholm för att äta på Sultan, och fika såklart! 

  

Vi åkte även förbi Lågprismagasinet för Michaela skulle införskaffa sig i ett fint "skivställshylla".

Många skratt och proppmätta, var resultatet av denna dag. Underbart!

Onsdag den trettionde september. Åkte till Hallsberg och badade med Ville, Svante och Micke. De är så söta de där ungarna!! Ville älskar att hoppa, han vågar hoppa från trean, han är bara 4½ och kan faktist simma utan puffar på grundare vatten och med vuxenuppsikt, så duktig! Svante är inte lika mycket för att hoppa, men gillar barnpoolen, han är ju bara 1½, han blir nog också en hejare på att simma om några år.
   Efter badet åkte jag med dem hem. Petra hade gjort god mat, lyx! Sedan busade jag lite med barnen och pärlade pärlplatta. Det var riktigt lugnande, rena terapin. Så när de skulle iväg på barngympa så åkte jag till MArieberg och införskaffade mig i pärlor och plattor, haha! Köpte även en tavla som ska sitta över soffan i vardagsrummet, skyline av Manhattan från 1949, snygg!

Torsdag den första oktober. Tvätta, tvätta, tvätta! Och kollade på SATC-boxen. Sedan lite shopping med Karolina. Clubdag på hm...Restulterade i lite underkläder och ett par riktigt schysta jeans.

Fredag den andra oktober. Slappade på förmiddagen. Och på eftermiddagen kom Martin hem. Så vi åt på Jensens och sedan på kvällen blev det bio "Flickan som lekte med elden", han bjöd, vilken lyx! Tack älsklingen.
   Jag tror nästan jag tyckte den första va bättre, för den var lite "gladare" på något vis. Denna va så "mörk" rakt igenom. Men den var riktigt bra! Om den första får 5 av 5, får denna 4½ av 5!

Lördag den tredje oktober. Åkte hem till Askersund för att plocka i mitt "flickrum". Denna gången fick jag massvis gjort, dock blev jag inte klar. Det tar lång tid för man hittar gamla papper och dikter och sånt, så läser man dom, skrattar och minns. Sånt tar tid.
   Mat denna dagen var pizza på dan som pappa bjöd på och på kvällen var det pepparsås och ris hos Mathias och Johanna. Så lyxigt när man slipper laga själv, haha!
   När jag åkte hem till Örebro igen så gjorde jag ett stopp i Kumla. Gick en sväng med Tina i blåsten och mörkret. Sedan gick vi in i "hennes" lägenhet och pratade mer. Mycket mysigt! Haha Kom dit nån gång vid 23 och åkte kanske runt 01.30.


Söndag den fjärde oktober. Gjorde så lite som möjligt på min sista semesterdag. Bara hade det lugnt och skönt!


Som ni märker, om ni har orkat läst allt, så har jag haft en välbehövlig semester, som har varit lugn och rolig. Kärlek, vänskap och familj, innehållit allt! Så underbart!

<3mme

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kavajen blev ju perfekt:) Lääääängtar till ikväll! Puss sålänge

2009-10-08 @ 12:47:56
URL: http://mikaelamotala.blogg.se/
Postat av: Tina

<3 du är underbar.

2009-10-08 @ 20:27:05
URL: http://tinalarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0