Fettat Maxmat!

Efter att ha blivit "fet"-mätt på mat från Max, ska jag bege mig ut i regnrusket igen.
   Eftersom jag hade glömt plånboken hemma kunde jag inte göra mina ärenden på Marieberg åt mamma och en grej åt mig själv, när jag åkte hem från jobbet förut. Så nu är det bara att häva sig ut.

Vill helst ligga i soffan och bara glo på en bra film, men man måste ju fixa saker ibland så...

Varför jag bestämde mig för att skriva detta inlägg, var för att jag såg på "förstasidan" en bloggare som ser "cool" ut. ¨Då slog det mig:

Undrar vad folk kommer tycka om bloggar om 5-10 år?

Antingen är det fortfarande lika hett, högst otroligt...eller så skrattar man åt det, mer troligt.
   Vad ska de personerna som försörjer sig på sin blogg skriva i sitt cv: betald bloggare? Och framför allt, ska det säga till sina barn och barnbarn: Jag var så inne eftersom jag bloggade om "dagens outfit", "turkosfeber, färgen du bara måste ha i sommar" och "är inte det här armbandet så himla sött, sötare än sockervadd...jag dööör om jag inte får tag i ett!"...Stackars barn och barnbarn som får skämmas, eller?

Som ni nu läst, förstår ni säkert att jag dissar alla fjantbloggare! Visst är min egen blogg inget speciellt, bara en i mängden...men sån är ju jag...mainstream! Och det trivs jag med. Dessutom bloggar jag inte för att få som många läsare som möjligt...Jag "bloggar" knapt kan man säga, jag skriver mer av mig om mina funderingar och händelser...och vem gör jag det för? Inte för något företag som betalar skit för att jag ska skriva om just deras nya produkt och skämma ut mig eftersom jag inte kan någonting om att marknadsföra en produkt.
   Jag gör det för mig själv, och till viss del för mina vänner, för vad är man utan dom? Fattig och ensam!

Dags för Marieberg nu...ikväll blir det äta med EmmaÖ och MichaelaB, någon mer kanske? 
   Vill bara att det slutar regna för annars vet jag inte vad jag ska ta på fötterna, kanske är bäst att gå barfota? Gummistövlarna är ju hemma hos mor och far i Askersund, lite långt att åka bara för det...

Skänker en tanke och ett stort Grattis! till dagens alla tappra studenter som nu lägger 12 år av plugg bakom sig! Håll ut i ovädret, ta vara på dagen-för imorn kommer allt kännas som en dröm och ni kommer inte fatta att ni aldrig mer behöver gå tillbaka till er slitna skola med äcklig mat och puckon, haha!

Just love it!
<3mme 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0