Update me!

Jag har haft fullt upp, så bloggen har blivit eftersatt, tyvärr men nu så.

Julafton var riktigt mysig! Vi firade hemma hos Mr. and Mrs. Jelmbark!
Det var Familjen Johansson, Dahlberg oh Jelmbark som var där, mycket folk, mycket mys och god mat! Fina paket bland annat boxningssäck från bror Mathias, digitalkamera från min älskade Martin och ett superstrykjärn av mor och far!

Mellandagarna har varit lugna, lite jobb då och då..

Nyårsafton spenderades i lokalen i Sofias studentlägenhetshus med många vänner.
Först var det god mat med Sofia, Annie och Martin. Senare kom Tina och Tomas och joina oss för efterrätt. Sedan var det gotterier, musik och lekar med många vänner.
Till tolvslaget tog vi oss in till Slottet för att se på fyrverkerier. Första gången jag och Martin spenderade tolvslaget tillsammans, så han fick en puss! Älskar honom så mycket!
   Efter fyrverkerierna var det tillbaka till lokalen och då hade Karolina, min vän, också kommit dit...stackarn var själv, letandes efter sin väska vid tolvslaget, gumman, gumman...

Jag ska ju berätta det tråkiga som har hänt nu också..för jag tog de bra sakerna först..

Min farmor blev sjuk ungefär en vecka innan julafton..hon fick åka in till USÖ på akuten. Hennes tunntarm fick inget blod, därför kunde hon inte ta upp näring/(ungefär som en hjärtinfarkt fast i tarmen). Vi fick veta att det bara var en tidsfråga hur länge hon skulle överleva.
Dagarna gick, hälsade på henne två gånger på sjukhuset, senast i söndags.
Vi hann alla(Pappa, mamma, Micke, Petra, Ville och Svante, Marcus, Mathias och jag. Faster Gunnel, Trygve och Kajsa.) träffa henne innan hon gick bort i onsdagsmorse. Hon somnade in på morgonen på nyårsafton. Så tråkigt och ledsamt men hon har det bättre nu! Hon slapp lida allt för länge, för på slutet mådde hon inte alls bra. Och nu är hon hos farfar igen, de får äntligen träffa varandra efter 21 års tid.

Så det blir begravning på fredag den 9 januari. Fy vad jag bävar för den, not a big fan of funerals, men vem är de?
Skönt att det är så pass fort efter ändå, så de slipper bli utdraget.

Petra åkte in på akuten förra helgen också...hon hade en irritation på hjärnhinnan, en mindre hjärnhinneinflammation..Men hon mår bättre nu, men fy..blev rätt rädd ett tag...

Första dagen på det nya året spenderades enbart med Martin, det var underbart skönt!
Andra dagenhjälpte jag Marcus och Camilla flytta från sin fina lägenhet som de hade här i Örebro...nu bor de på Ekerö, utanför Stockholm.
Den tredjedagen var igår, då jobbade jag och det var jobbigt! Men på kvällen kom Mikaela, Annie, Karolina, Sofia och Tina till Martin, fick låna hans lägenhet en stund. Vi firade nämligen mig! Av tjejerna fick jag presentkort på Entré, perfekt till flytten, TACK!
Av Mikaela fick jag en salladsskål från KostaBoda och salladsbestick från Fiskars. Fick även min julklapp av henne!  söta och fina småsnapsglas med tomtar på, från BodaNova. Tack, tack, tack!!!
Vi drog vidare till Pitchers där jag hade beställt bord till oss 6. Vi åt riktigt god mat och jag bjöd mina bästa på maten, helt enkelt för att de är BÄST! Karolina och Tina åkte hemåt lite tidigare. Vi andra skulle till Klaras och dansa loss..Så blev inte fallet, för det var abonnerat, SKIT! Björnstugan ville inte ha oss..vi va under 23 nämligen, GUBBSTÄLLE!
Så det fick bli Pitchers igen..Mycket trevlig kväll, Tack mina vänner<3

Allt detta innebär att slutet av 2008 var lite skakigt. Mycket bra som hänt tidigare under året, bland annat jobb på SJ som blev fast!

Början av 2009 har varit mycket bra. Och jag hoppas att det fortsätter i samma riktning!

Så jag önskar alla ett gott 2009, med många roliga minnen och upplevelser!

<3mme

ps. jag skrev ju i förra inlägget att jag skulle klippa mig..de gjorde jag, på Nikita Hair på Mariebergsköpcentrum. Blev nöjd, men det var DYRT! 445kr för en toppning, det sved till i börsen de....

Kommentarer
Postat av: Tina

jag förstår att du inte kunnat uppdatera in blogg efter att ha läst detta inlägg. ojoj.. kvinna! du är duktig som står i. KRAM!

2009-01-04 @ 19:13:46
URL: http://grretas.blogg.se/
Postat av: Tina

jag förstår att du inte kunnat uppdatera in blogg efter att ha läst detta inlägg. ojoj.. kvinna! du är duktig som står i. KRAM!

2009-01-04 @ 19:14:17
URL: http://grretas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0