Att jobba är inte så jobbigt..

..när man har nära och kära som väntar där hemma!


Gårdagen spenderades på tåg från Eskilstunda till Stockholm, sedan vidare till Hallsberg. Därefter åkte jag hem till Askersund. Då fick jag hjälpa kära mor att göra mat, hon har opererat karpaltunneln i högra handen, så hon är lite handikappad för tillfället. Då får man vara en duktig dotter och hjälpa till! Efter maten fick jag åka ner med henne och handla mat också, och efter det hjälpa henne med att hänga tvätt. Så nu har jag gjort mitt duktiga denna helg, men vad gör man inte för världens bästa mamma? Jag skulle kunna göra vad som helst!(näst intill iaf, finns ju en gräns, men min mamma skulle aldrig be mig om någonting som går över den gränsen ändå...)

Jag bestämde mig, efter mycket om och men, att jag skulle åka in till Örebro. Tänkte att om jag inte åkte skulle jag ångra mig, så det vara bara att sätta sig i bilen och åka till min blivande "hemstad".
   Väl där så åkte jag hem till Karolina, och Sofia var också med. Sedan kom Tina och Tomas också.
Tack för en mysig kväll! Skönt att få prata en stund!

Kvällen blev inte så sen, jag skulle nämligen upp ganska tidigt idag. Jag sov hos min älskade Martin. Jag är så enormt lyckligt lottad att jag har fått honom! <3

Nu sitter jag i Stockholm, ska åka om drygt 1½h. Så strax är det dags för lite mat, börjar bli hungrig igen(inte så konstigt när det gäller mig dock, hehe)

Resterande del av dagen ska jag bara slappa hemma framför tvn och kanske hjälpa mamma lite till...

Jag hoppas att ni alla har en bra dag och kväll!

Ett fint påstående/ordspråk, hörde jag för ett tag sen, tyckte det va så sött:

"Kärleken stavar aldrig fel när den skriver, ty den kan alla språk"

<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0