04.23

Omänskligt tidigt!
Jag var sjukligt trött nät klockan ringde 03.00 i morse, tittade på den, snooza(livsfarligt så tidigt, men jag gillar faran, haha).
   Tog mig ur sängen i alla fall, skippade duschen, orkade helt enkelt inte, jag har duschat nu, jag är inte så sunkig som det lät, haha. Åt lite frulla, klädde mig i den vackra men o så opraktiska uniform, men det är ju utsidan som räknas, man måste vara representativ. Eller ja, inte utseendet, mer att man ska va hel, ren och struken, haha.
   Körde till jobbet, alldeles för fort, men det är det bästa med att jobba SÅ tidigt, att det inte är en kotte ute och kör ens. Men aj, aj Mathilda. Polisen kanske sitter i ett hörn vid 4 på morgonen, speciellt mellan Askersund och Hallsberg.
   Om de gjorde det, alltså poliserna, skulle jag säga åt dem att fånga de riktiga bovarna istället för mig, som bara gillar att sova lite längre, haha!!

På jobbet åkte jag tåg, nähä? Otippat! Efter jobbet åkte jag hem och kollade på de första två avsnitten av The O.C säsong 3. Jag bara älskar det!
   Jag duschade och så blev det en tripp till Letex också, som har konkursutförsäljning, idag var det 60% rabatt! Det blev en stor svart kofta, ett sommarlinne, en t-shirt och en sommarklänning, allt för endast 349kr!! Fick över 500kr i rabatt! Vilka kap!!! Så nöjd så!
   När jag kom hem var jag vrålhungrig! Så jag åt och såg två avsnitt till av The O.C säsong 3. Det sista avsnittet för dagen var när Marissa och Ryan skaffar "sin låt", och inlägget till ära ska jag ta ut de fina delarna  ur den sångtexten!
   Jag började gråta när den gick igång, där är en utav mina absoluta favoriter! Den är så sorglig och lycklig på samma gång, helt underbart!!!

Nu sitter jag och skriver lite med Sofia på MSN...pratar jobb... Och på tal om jobb så blev Martin av med sitt. Han är ju snickare, jobbar på Skanska..Han plus 9till fick gå. De har redan sparkat 10 i höstas...SJUKT vad lågkonjukturen kom som en överraskning på posten, en brevbomb!!!
   Men jag har lösningen, och den va inte svår att komma på! Läs noga nu och sprid vidare så kommer jobben tillbaka, de borde va så i alla fall!

Om alla fortsatte att handla så som de gjorde innan idioterna i USA paja allt(japp jag skyller på dom!!!) så skulle inte Sverige beröras så mycket som det nu gör. För om alla fortsätter att köpa så fortsätter folk att bygga och det ger jobb som ger lön som ger köplust!!!

Så min uppmaning till folket, KÖP, TILLVERKA och JOBBA!!!

Och till mina nära och kära som trots deras skickligheter blivit av med jobbet;
Sök så skall ni finna-så uråldrigt att det til och med finns med i Bibeln, de ni!
   Håller mina ögon och öron öppna för Er!! Ni är bäst, ge inte upp hoppet! Jag tror på Er!!!

För de underbaraste!


Let's dance in style, let's dance for a while
Heaven can wait we're only watching the skies

Hoping for the best, but expecting the worst
Are you gonna drop the bomb or not

Let us die young or let us live forever
We don't have the power, but we never say never
Sitting in a sand-pit, life is a short trip
The music's for the sad men.

Some are like water, some are like the heat
Some are a melody and some are the beat
Sooner or later they all will be gone
Why don't they stay young?

It's so hard to get old without a cause
I don't want to perish like a fading horse

Youth is like diamonds in the sun
and diamonds are forever


So many adventures couldn't happen today
So many songs we forgot to play
So many dreams swinging out of the blue
We let them come true

Forever young, I want to be forever young
Do you really want to live forever, forever, and ever?
Forever young, I want to be forever young
Do you really want to live forever, forever, and ever?


<3mme

ps. det är inte så himlans viktigt att få jobb på en gång om man tänker efter, för jobba kommer vi hinna med hela livet, tyvärr, haha, men det är ju ett nödvändigt ont...

Kommentarer
Postat av: Anonym

O.C slår ALLT! finns inget bättre, och jag håller med din idé som du skrev till mig. Om att du ska vänta på mig, så möts vi på säsong 4 :) Jag har dock lite långt kvar, haha.



Va tråkigt å höra om martins jobb :( nu när ni skaffat lägenhet och allt. Men förhoppningsvis hittar har något nytt jobb lite längre fram, och vem vet kanske till och med bättre än hans förra.



SES SNART?

2009-01-14 @ 23:11:01
URL: http://karolinawelinahs.blogg.se/
Postat av: Anonym

btw, va äre för kort du har egentligen? på ena ser jag cp störd ut och på de andra gravid? hahahah

2009-01-14 @ 23:12:01
URL: http://karolinawelinahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0