En härlig helg hos Annie!

Branäs har varit en skön resa med tjejerna där vi har vilat upp oss från all vardagsstress och bara umgåtts och haft kul! En resa som var välbehövlig, i alla fall för mig..
   Nu är det dags för oss att krypa ner i våra sovsäckar för en sista natt hemma hos Annie och hennes härliga huskamrater, som har stått ut med oss 8 tjejer, sen i torsdagskväll. Riktigt trevliga människor hon bor med, det lilla vi hunnit träffat dom.
   Igår var det backen som var höjdpunkten, testade mina nya snowboardkänger, de var riktigt bra! Bästa inköpet denna månad. Efter backen blev det After-Ski med livemusik spelad av "Farmor", två sköna "gubbar" i 35års åldern, från Götet. Och det har blivit en tradition för mig att höra Ebba Gröns låtar live, här i Branäs. De spelade EG låtar förra nyår och det spelade dem igår också...Jag får världens lyckorus när jag hör deras låtar, det är riktig kultpunk! Vissa texter kanske jag inte håller med om, men det finns många sköna låtar som melodin är så grymt bra!
   Efter Afer-Skin var det dags för mat "hemma". Det blev Kyckling och potatisgratäng..vi lyckades spilla lite kycklingspad i ugnen när vi tog ut plåten, så en otrevlig bränd lukt framkom och det blev en tjock dimma över köket..Men gott var det, lite hårda potatisar, hehe..men vad är inte gott när man har spenderat dagen i backen och är vrålhungrig?
   Sedan bar det av till Idrottshallen för att duscha och fixa oss för kvällens bravader. Förpärla i "tempo" hos Annies kompisar och sedan vidare till krogen, "Brant's". Där blev det lite till livemusik och lte shake.
   Sen var det nattinatti...

Idag sov vi länge, skönt. Sedan konstaterade vi att det inte skulle bli någon dag i backen..kändes inte alls bra, men det vräkte ner med snö och va disigt...så dålig sikt och "bubbliga" backar pallade varken våra ögon eller knän och lår..
   Så det blev en promenad till affären..sedan sällskapsspel och efter det åkte vi till After-skin för att träffa människor och lyssna på "farmor" igen. Och självklart spelade de min lyckomusik...EB som sista låt...de va för härligt, gjorde min kväll!
   Tillbaka till huset för mat och Melodifestival. Taccos blev det och lite chips och godis.
   Jag höll på låt 1, lite rock/pop, hon gick ju inte vidare tyvärr...Men jag höll även på låt 6, Alcazar, och som tur var gick det till final! Härligt!
   Kvällen har avslutats med lite kortspel och prat...härliga minnen och nya händelser...det är underbart att få sitta och bara umgås! Det gör man allt för sällan...

Nu som sagt är det dags för sovsäcken, för Annie ska ha uppåk imorn så hon måste sova...och vi måste sova för att kunna orka köra hem imorn, vi ska ta det väldigt lugnt så vi kommer hem säkert.

Tack för en härlig helg tjejer! Ni är bara för bäst!

Här kommer en låt, som är en del av min "lycka", som gjorde min kväll...enjoy!



<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0