*¤*¤*Let it snow, let it snow, let it snow*¤*¤*

Dagen började bra. Jag vaknade, trodde det var ett skämt iofs när klockan ringde. Men upp kom jag. och frukost fick jag i mig. Och uniformen fick jag på mig, åt rätt håll.

På tåget var det lugnt och fridfullt enda fram till sisodär halvsju, då var mer än halva resan klar. Då var det en kvinna som fick för sig att skälla ut mig för alla misstag och felbehandligar hon varit med om de senaste 10 åren. Så jag stod där och lyssnade, sen kopplade jag bort hälften vad hon sa i ca 15 minuter. En gubbe flikte in och tyckte hon kunde prata med lägre ton, och att det faktist inte är hennes fel, hon är ju bara budbäraren! Så jag tackar denna mannen, som jag ville ge en stor kram med de orden. Och den energislukande kvinnan, gick av stationen efter, när hon hade spytt klart sin galla.

Trots denna kvinna är jag glad. Jag tycker bara synd om henne. Stackars människa som mår så dåligt att den enda hon klarar av att försöka sätta på plats är en liten tågvärd som jag. Men då mötte hon fel person! Jag kan se väldig oskyldig, snäll och söt ut, men mucka in med mig om saker du har fel i, för jag tänker inte ta obefogad skit! Speciellt inte halvsju en tisdag morgon, när man redan varit vaken 4h!

Jaja, nog om arga människor. Jag är glad och det är de viktigaste för mig!

Jag är bland annat glad över all snö som faller så vackert ner från himlen! Jag hoppas den kan ligga kvar nu tills min födelsedag! För snö vill jag ha under jul, nyår och min födelsedag. Samt när jag är i fjällen och får åka bräda.Sen är jag nöjd, jag kräver inte så mycket.

Nu ska jag fortätta mitt arbetspass med lite surfande här på basen i Sthlm, sen vid elva åker jag hem och slutar vid två, inte illa!

Ha en bra dag! Och bry er inte om energibovarna! Dom har jag inget till övers för.
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0