Kostcoach med sunda åsikter!

Idag har jag haft arbetsplatsträff, då var en kostcoach där och pratade med oss om vad vi kan tänka på, för att bli lite sundare.
   Hon sa många bra saker, som jag själv står för och tror på. Att man ska gå tillbaka till ursprunget. Att det är bättre med riktigt smör än margarin. Att det är bättre med riktig grädde än matlagningsgrädde. Det är bättre med vanligt socker(egentligen råsocker) än lightprodukter och sötningsmedel!
   Hon pratade även om att man måste få i sig alla sorters näringsämnen, och inte ta bort något för att exempelvis gå ner i vikt. Och det är något som jag verkligen håller med om! Man behöver, fett, protein och kolhydrater för att må bra! Tar du bort något så kan det inte bli bra helt enkelt! Däremot ska man hålla sig borta från konstiga E-ämnen, sötningsmedel och saker som verkligen inte borde finnas i mat! Det är skrämmande vad de har i för konstigheter i färdigmat...
   Sen tror jag på att om man vll få en kropp att trivas i är kosten viktig och så även motion. Så en varierad kost som kompliteras med träning är de bästa sättet för att få en sund och snygg kropp och ett starkt immunförsvar!

Så kommer de ju bara till en själv att efterleva detta som låter så enkelt...men som kräver tid, tålamod och engagemang.

Imorgon ska jag på ett möte med denna kostcoach. Jag hoppas hon kan motivera mig mer, och komma med konkreta förslag på vad just jag kan göra för att slippa alla fällor, transfetter och annat jox!

Jag hoppas att jag ska äta bättre, träna mer och därigenom få mer energi, bättre immunförsvar-ja helt enkelt bli den pigga och glada filur som jag är och så vill jag orka mer! För jag är nästan trött jämt...Och det är något jag verkligen vill ändra på!

Ser fram emot morgondagens möte helt enkelt.

<3mme

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här var det positivt:) Kan det vara för att du har spenderat en helg med mig?;) Måste kolla på en ny dag snart!

2009-12-09 @ 22:36:26
URL: http://mikaelamotala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0