Tankar som snurrar...som vanligt-vad annars?

Om man kunde få testa på saker och se vad som hände, och om det inte blev bra kunde man hoppa tillbaka och få det ogjort. Vi har väl alla tänkt så? Eller så är det bara jag?
   I vilket fall som helst, skulle livet vara enklare då? Skulle man då aldrig få stå sitt kast och lära av misstag och skulle man aldrig få känna ångest? Och skulle det vara så fel? Det låter ju toppen, men skulle man lära sig någonting alls om hur man fungerar, egentligen?

Nu är det inte så, och jag hoppas att det blir mindre sådana tillfällen, när man vill spola tillbaka och få saker och ting ogjort eller sagt på ett annat vis...ju äldre man blir (som de så fint heter). Men om man inte vill bli äldre så fort? Får man fler sådana tankar då?

Ibland funderar jag på om jag gillar att plåga mig själv genom att tänka: "tänk om..." Eller att jag gillar att plåga mig själv genom att fatta "rätt beslut"(rent moraliskt) men ändå ångra mig...

Ja, mina vanliga konstiga tankar som ploppar upp när man är själv och har för mycket tid till att tänka...Inget att bry sig om egentligen, bara en inblick i mina tankar som är tänkta för mycket...

Ja ni ser hur snurrigt allt låter, dags att sova-eller vad tror ni?

<3mme

Jag tänkte ringa men häjdade mig i sista sund, jag insåg att det inte var någon bra idé...gjorde jag rätt? Förmodligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0