Augusti

Det är ju ganska sjukt att det redan är månad nummer 8 detta år! Hur fort har det inte gått? Och framförallt vad har man gjort av detta år?
   Känns som man bara jobbar, jobbar och jobbar. Men jag är glad över att ha mitt jobb i dessa tider. Men när jag tänker efter har jag ju ändå hunnit med endel.

Det sorgliga är att sommaren inte riktigt att slagit ut på riktigt. Visserligen var det fina veckor när jag hade semester, det tackar jag för. Men det skulle ju vara skönt med finare väder, så man kan sola och bada lite innan/efter jobbet. Men det är väl för mycket begärt kanske?

I alla fall är det nu Augusti, en månad med födelsedagar! Vet inte hur många som fyller denna månad! Men de som ploppar upp på 5 sekunder är
10: Elsa 3år! (Martins systerbarn)
11: Marcus 30år! (Min kära mellanstorebror)
12: Ida Wetterström 21år!(F.D klasskompis) S 24!
23: Martin 22år! (<3) (Denna dag fyller även hans kusin år...)

Det finns fler, jag vet! Så bli inte ledsen om du inte står med...Facebook hjälper mig hålla reda på resten, haha, tragiskt nog...

Snart börjar alla barn skolan, och vuxna med iofs...Då vet man att sommarn är slut...2veckor kvar då? eller något sånt.

Men ska jag vara ärlig? Klart jag ska! Jag är trött på den regniga sommaren och jag längtar tills jag får köpa mysiga koftor, kura med en kopp varm dryck och se på film, ut och gå bland alla sprakande löv...Jag inser att nu när jag är lite "äldre", så har jag börjat gilla hösten...när jag var yngre var det rena döden innan snön kom...men november har jag fortfarande svårt för, tur att det är några kalas som livar upp då!

Knasiga tankar härifrån Stockholm på min 3h långa rast, innan jag ska ha 651 hem, det tåg jag ogillar allra mest!

<3mme

Welcome august! Give us some sun and love...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Först mys i Sicilien, sen höst;) & vi måste kolla på någon dag som vi kan dra till Ullared:) Puss

2009-08-02 @ 10:14:18
URL: http://mikaelamotala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0