Balkongen

Diskmaskinen fungerar numera, den är premiärdiskad och resultatet är underbart!

Började sy gardinen igår, hann halva, sedan kom Martins kompisar och jag kände mig lite malplacerad och okoncentrerad, så jag gjorde om utseendet på bloggen istället.
   När jag var tillräckligt nöjd med utseendet på bloggen så gick jag och lämnade tillbaka plånboken till kvinnan som tappad den på tåget. Jag fick de pengarna som var i, 70kr, alltid något. Hon var mycket tacksam!
   Efter det så strosade jag på stan en sväng. Var inne på Indiska, hade sett ett par balkonglådor som jag trodde skulle passa på vår balkong, men dem kändes inte rätt när jag väl såg de i butiken. Men det blev ett "spets"hårband och ett par blomhårspännen och en blombrosh/hårspänne och 6 flytljus i form av fjärilar i rosa, grön och blå, som jag ska ha till min stora runda lykta.
   Var inne på TheBodyShop och utnytjade mitt välkomsterbjudande i deras club, tag tre varor betala för två(den billigaste på köpet) vilket klassiskt erbjudande, haha. Så det blev några riktigt bra grejer som jag provade igår och jag är nöjd med min investering, för det är dyra grejer där, uchans! Men jag är nöjd, vilket är tur!
   När mitt kort hade gjort sitt i den lilla svarta gick jag vidare till Åhléns där kortet skulle få jobba lite till. Jag köpte två balkonglådor(altså blomlådor) och tre söta budskapsstenar med texten "puss & kram"(som ligger i den runda lyktan) "vänskap" och "harmoni"(de två ligger i varsin blomlåda). Något som gjorde mig glad, men jag fick lite dåligt samvete på köpet, var att hon bara slog in den ena hållaren och två lådor. Så jag "fick" en hållare, "tjänade" 199kr på det, men hon fick skylla sig själv. Fy va dum jag är, men de va ju så dyra så(låda st.299 plus hållaren st.199=498 för EN låda)...skyller på lågkonjukturens effekt på hjärnan. Hur skulle ni ha gjort? För Åhléns är ju ett så stort företag, om det hade varit en "privat" butik hade jag tillkännagivit kassörskans fel...Jaja, jag skänker i alla fall till bättre behövande ändå, får ge lite extra till dem nu istället!
   När jag väl hade släpat hem de otypliga lådorna i den kladdiga värmen, åkte jag och handlade blommor och planterade dem. Så nu är balkongen mycket fin, ska bli ännu finare. 
   Sammanlagt så gick de fina blomlådorna på ca 665kr var! Så nu måste jag rå om blommorna så att jag slipper köpa nya, blir lite väl dyrt då!


vänskap


harmoni


Min lilla hörna


puss och kram

Ser nu väldigt mycket fram emot lördag då den ska invigas med några underbara tjejer!

<3mme

Kommentarer
Postat av: Rossi

Jättefint Burton! :)

2009-05-01 @ 21:01:55
URL: http://fiy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0