Jag e frisk - en 20årig tjej som kämpade

Jag skulle logga in på min blogg och se hur den blev när jag hade ändrat utseendet på den..funderade på och greja lite till...Men innan jag hann logga in såg jag ett bloggutdrag på första sidan...Lät intressant så jag läste det..vilket ledde till att jag kom till en tjejs blogg...En blogg fylld med positiva tankar och livspepp! Denna tjejen hade en aggresiv cancertyp, hon var bara 20 år..Hon hade skrivit så bra saker! Satt i över 1h och läste...Sen såg jag att hon somnade in igår...Då började jag gråta...Även fast jag inte har en aning om vem hon var så gjorde det så ont att veta att en tjej som har en sån livsglöd och kämpar så hårt för att bli frisk igen, ska gå bort...Det är sånna människor man önskar ska få leva och sprida glädje i världen..
Hittade denna dikt på kommentarer, och den är så på pricken!
"vi måste lära oss att den tid vi fått
är några år som snabbt försvinner bort.
men själen som vi har,
den lever alltid kvar.
den kan aldrig dö bort
som den kropp vi har fått.
den får vara för evigt hos gud."

Ta en titt på denna tjejs sida, även om hon somnade in för att resa till himlen så hann hon få ner många fina tankar och bra ord! Bara ett tips...

http://jagefrisk.blogg.se/

Hoppas hon har det bra i himlen och att hennes familj, släkt och vänner får sörja i fred och "gå vidare".

<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0