VildaVille med FasterMathilda på bravader

I fredags var jag barnvakt till Ville. Vi började med att busa lite hemma i huset. Sedan bar det av till Alléhallen för med bus. Vi simmade, hoppade, åkte rutschkana, kasta boll, lekte haj, lekte i bubblorna och åt glass. Efter det ville han basta. Sedan blev det duschen och McD! Då fick han välja precis vad han ville ha. "Kyckling och sås att doppa, pommes, morot och äpple och LEKSAK!!!" Själv åt jag min standard, QP Cheese endast ost, pommes och garlicdip. Så gott så! När vi ätit upp var det dags för lekhörnan...då tog faster Mathilda en latte och vilade sig. Sedan var det dags för hemfärd till Hallsberg igen. Då blev det lite lek igen och lillebror Svante fick va med en stund. Efter det filmtajm! Iceage...inte någe vidare enligt mig, ser inte de roliga, hm...Efter kvällsmaten blev det Hitta Nemo!Ett bättre val, hehe!

Var en riktig mysdag! Och Ville kallade mig FasterMathilda hela dagen, han är så söt och duktig! Kan bara tänka mig vilket stoj det kommer bli i huset när Svante blir lite äldre och kan va med och leka, haha...dom kommer brottas för jämnan! Himla goa ungar mina brorsbarn, fler sånna tack, hihi!

Bästa citatet från Ville:

"M: Känner du igen vem som sjunger?
V: Är det Aldén?
M: Ja precis. Vad heter hon i förnamn?
V: Sonja...Aldén. Hon är bra. Hon sjunger
"så kom närmre mig".(Ville sträcker ut armen mkot mig)
M: Hihi, just det. Är den bra?
V: Mm. Hon låter nästan som Amanda Jensen.
M: Haha, är Amanda också bra?
V: Ja det är hon faktist."

Pinsammaste citatet:

"V: Titta fasterMathilda!
M: Vad ska jag se på?
V: Va TJOCK! han var...
M: (tomatröd) hehe, så får man ju inte säga Ville
V: Hahaha! Joho!"

<3mme

"Lätta spår i sanden
Och en vind som smeker ömt
Jag är så lycklig att jag fann den
Den lyckan som jag alltid drömt
Så kom närmre mig
Låt mig värma dig

För att du finns
För att du kan
Du leder vågorna mot land
Du river murarna mot världen
För att du ser
För att du förstår
Nu lyser himlen där jag går
Du tar min hand och visar vägen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0