Utmattad

En lååång dag, med mycket innehållsrik information!
Vi hade vagnteknik loktåg idag på Hagalund i Stockholm...Gick upp 03.30 så jag är så trött så ögona ramlar ihop, kan inte hålla dom öppna...Jag ska gå och lägga mig nu men måste bara berätta en sak...

Stockholmare kan säkert vara trevliga men det är många som motbevisar det...Attityden är ju helt otroligt chockerande ibland!
   Köpte mat på McD på Centralstation, som vanligt tar jag "endast ost" på min hamburgare och får vänta några minuter på att de gör iordning den, men det har jag absolut ingenting emot! Jag får ju alltid nystekt hamburgare, det är kalas!
   Jag gick och satte mig hos mina arbetskamrater och väntade några minuter...sen gick jag fram till kassan igen för att hämta min hamburgare som jag beställt och betalat för! om man får vänta på sin mat och bara ska hämta den får man smita före i kön, för det tar max 10sekunder för kassörmänniskan att ge mig den, istället för att ställa sig i en kö på 10pers som tar kanske 7min+att hamburgaren är kall och ofräsch då...så det gör jag absolut INTE!
   I alla fall så släppte de förbi mig i kön utan sura miner...Men när jag kommit fram och väntar på att hon ska hjälpa klart den som hon tar beställning av, för att sedan ge mig min burgare, får jag en obehaglig knackning på min högra överarm...
   Då är det en liten tant som vill någonting..Hon säger med en stöddig röst "Jag ska bara hämta min mat"...Då sa jag tillbaka i normal röst att "Det ska jag med göra"...Då säger hon "Men jag har redan beställt!"...Då säger jag "Det har jag också gjort"(nu börjar jag bli irriterad!) Då svarar hon med en riktigt störig attityd "Hö, det tror jag inte på! Jag var här för 5 minuter sen och beställde min mat" Då säger jag med en dryg röst tillbaka(för om man är dryg mot mig så får man skylla sig själv när det gäller sånna här saker när jag har rätt, dessutom är svinhungrig!) "Ja men jag var också här tidigare och jag skall också bara hämta min hamburgare den är redan betald!dessutom ser jag den ligga där, så du får vänta"  Då fnyser bara f*ttkärringen!
   Och jag ställer mig med mina spetsiga armbågar utåt för att hon inte ska tränga sig, för jag var där före henne och jag stod före henne i kön! Så dagens ris till den otroligt dryga överklasskärringen!!! Uch för henne! Bara för att hon är gammal så betyder inte det att hon har nån företrädesrätt, nähe...hon får allt vänta, precis som alla andra...Först till kvar, eller!?

Jaja, tågresan hem var rolig...så jag glömde bort kärringen! Vi var verkligen trötta, så vi skratta åt allting! Haha, kom på massor av internskämt..så himla goa kollegor kommer jag få!

Sov gott och ha en underbar dag imorn!
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0