Varför så svårt?

Konsten att söka jobb...har jag inte lärt mig, tyvärr. Vill ha ett vettigt jobb, varför ska det vara så svårt att få?
   Jag har fått komma på 2 anställningsintervjuer på 5 månader, varav den ena ledde till en timanställning, vilket var bra...men jag vill ha ett heltidsjobb och flytta hemifrån igen! Är det för mycket begärt när man är 20 och inte har viljan att plugga utan att man vill jobba istället?
   Börjar bli ganska trött på att söka jobb när man sökt ett 50tal varav max 10 hört av sig över huvudtaget! Så trött på det nu!

Har pratat med min kära vän Mikaela i 1h40min nu...pratade massor av gamla minnen från Vadstena-tiden...Säger bara att det är inte själva pluggandet man saknar, utan det är "skolkarfikan från tyskan" som lyser med sin frånvaro...Livet var ganska lätt(visst det hade sina "ups and downs" men vad gjorde det när man hade sin bästa vän vid sin sida nästan dygnet runt..?
   Ja, Vadstena-tiden ser jag på med lycka, men jag minns även de svåra stunderna när ens mage skrek av stress och ens huvud bankade så hårt att man trodde att det var jordbävning...men SOM JAG SAKNAR RESORNA!!

Nepp, nu ska jag sova och drömma och minnas...och imorgon blickar jag framåt igen!

"Det är meningen att man ska se framåt och dåtiden skall bara göra sig påmind med goda minnen...det är därför vindrutan är så mycket större än backspegeln!"
av någon klok människa, kommer inte ihåg vem...

Sweet dreams...
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0