A silent scream...

Sj har fortfarande inte hört av sig, ska man ringa?

Varför ska det vara så svårt? Funderar på att bli aupair, men är det verkligen det jag vill? Det finns tydligen inget jobb för mig i Sverige före sommaren känns det som och jag är trött på att bara vanka runt hemma...så det känns som om jag måste åka iväg...

När man går i skolan längtar man efter loven, och när lovet närmar sig sitt slut så vill man att det aldrig ska ta slut, man tänker "bara 1vecka till"...Att vara arbetssökande är precis tvärtom! Det är ett enda långt och påfrestande lov som man inget hellre vill än att det ska vara slut! Då tänker man "INTE  1VECKA TILL!"

Jag vill bara skrika allt vad jag har! Vet inte hur jag ska göra, varför är det så svårt och jobbigt? Ska det verkligen vara såhär? Varför ska man plågas så?

Har inget hopp kvar alls längre för den svenska arbetsmarknaden, den kan inget göra för mig som inte har någon eftergymnasial utbildning, i vilket fall är det så det känns!

"A silent scream in the dark
A call for help
Why is it like this
What I'm doing wrong
A silent scream and a short pray
Please help"

<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0