"the big day"

Nu har jag sett hela säsong 2 av O.C! And I really LOVE it! Sista avsnittet, I cryed and I cryed, så himla bra!
Slut sceenen säsong 2 O.C

Igår(måndag) var jag med Tina i Örebro och "shoppade", vi hittade ingenting alls, men det var mycket roligt och det bästa sällskapet! Sen så gick vi till Hannah, hon hade det lite långtråkigt på salongen så vi försökte hålla henne vaken...det slutade med att jag klippte mig...Försökte behålla längden(vill verkligen ha mitt långa hår tillbaka, tar sån tid för det att växa bara...) och så klippte jag en rak lugg...Kalas!

I söndags så var jag i Hallsberg och småfirade Petra som fyllde år...blev inte så stort kalas för hon skulle ju ha fått den lilla knodden i fredgas, men den har fortfarande inte velat ploppa ut...Så spännande om det blir en pojk eller flicka! Det bjöds i alla fall på riktigt god mat och tårta! Mumsigt värre!

I lördags var det jobb på tapeten, det gick fin fint...men önskar så att jag ska få ett "fast" jobb och jobba mer än bara på helgerna...så håll tummarna vänner för mig, och om ni vet någe jobb som blir ledigt, hör av er till mig, öppen för nästan allt just nu!

Då till fredagen den 15, "the big day"...
Började med att lägga mig extremt för mycket för sent! Somnade kanske vid 0100 och sedan vaknade jag i panik 0312 av att jag trodde jag skulle upp, men det var ju drygt en "hel" timme kvar, skönt! Sedan när jag steg upp 0430 så var jag helt "mör"...Ville inget hellre än att bara skita i alltihop och bara gå och lägga mig! Men jag kämpade på i gryningen...duschade, sminkade och klädde...sedan var det i racerfart till Hallsberg(givetvis en aning sen) så det var tur att farbror polis låg och sov!!
Kom fram till Hallsberg, hämtade ut biljetten och gick på tåget...sedan var det bara att försöka sova! Men jag gav upp mina försök och bara blundade i stället...Sedan, vipps var jag i Stockholm. Då letade jag på var intervjun skulle vara och blev helt plötsligt dundernervös!
Det började med att alla satt samlade i en sal och så fick vi lyssna på en introduktion utav SJ AB... efter de hade berättat om hur bra SJ var, så var det dags för det skriftliga provet! Det var ett "Instruktionsprov" med 39 frågor och vi hade 20 min på oss...Jag tänkte "varför utsätta sig för denna tortyr så här tidigt på morgonen?"...sen så var det bara att tänka så att hjärnan knaka och skriva så att pennan brann...Jag kan ju ge er ett exempel på hur en utav de lättare frågorna i provet var...
"Sätt en 3 i rutan som är 4 från höger, om 1+1=3, annars skriv ja i ruta 3 från vänster"
Som sagt, efter några sådana här frågot blev hjärnan väldigt förvirrad och så hjälpte det inte att man hade massor av andra människor i rummet som tänkte så det knaka!!! Frågorna blev allt mer invecklade och när det var 5min kvar så meddelade dom det, och alla blev lite "smått" stressade...Ett riktigt mardrömsprov, de testade verkligen hur stresstålig man var!
Sedan var det dags för lite fika/mackor, vilket var nödvändigt!
Dagen bestod av 3 olika intervjuer...
Intervju 1: Som en vanlig arbetsintervju, frågor om ens intressen, familj, mål i livet, yrkeserfarenhet etc.
Intervju 2: Många frågor om service. Vad man har varit med om i arbetslivet inopm service och hur man löser olika situationer. Helt enkelt testa hur "servicetänkande" man är och vad som är sevice för "mig som person".
Intervju 3: Här fick man leka tågvärd och man hade ett eget tåg. Man fick olika senarier och sedan skulle man förklara och "spela" hur man skulle göra om man kom i en sådan situation. Man fick även läsa upp "Godkväll och välkomna ombord på X2000. På denna resa är det jag, Mathilda, som ska ta hand om er. Ni med 1 klass biljett får en 3-rätters middag bestående av .............." Sedan var det självklart på engelska också!

Hur gick då dessa intervjuer?
1: Visst finns det alltid saker som man kommer på att man skulle ha sagt men så är det ju...Den gick helt okej faktist, inget att klaga på.
2: Denna var den bästa för mig, mycket trevliga kvinnor som intervjade mig! Kunde inte gjort bättre så, upp till dom opm jag passar så att säga.
3: Kunde ha gått bättre, men det går ju inte att göra om..helt klart plågsamt var det men jag klarade upp det på slutet...Så, den va hemsk men jag överlevde!

Efter intervjuerna var det fika, en riktigt smarrig cheescake liknande grej livade upp mitt blodsocker! Efter det var det dags för "frågestund och utvärdering". En del frågor kom upp, jag satt knäpptyst, var för trött för att tänka...Sedan fick vi tillbaka provresultatet...Och efter det var det Tack och hej, lycka till! och en 3h väntetid på tåget hem...vilket jag fördrivde med att 1h gå på Åhléns City med en som också hade varit på intervjun, 1h käka på Mc D med bror Marcus(som är i Sthlm på praktik, mycket bra!) och 1h läsa H&M Magazine och äta banan!

Hur gick då provet?
Det gick, trot eller ej, alla tiders!
Medelresultatet var mellan 20,9 och 24,3 (någonting sånt) beroende på ålder.(sedan fick man inte veta vad åldern va för olika medelvärden, men det är okej...) Jag fick 29! och jag hade ca. 8 frågor kvar...och det innebär att jag i princip hade rätt på alla frågor som jag svarade på! Så himla glad! Fick beröm av en kvinna som delade ut resultatet hon kom fram till mig och sa att jag skulle vara riktigt nöjd! Och det är jag verkligen!
Det kommer att ta ca 2veckor innan man får reda på om man har fått det...så en lång väntan nu...

Så vare sig jag får jobbet eller inte så har jag ändå gjort mitt bästa, mer kan jag inte göra!
Fortsätt håll tummarna och Tack till er som tror på mig!!!

Idag ska jag inte göra så mycket, kanske fixa rummet och ta en promenad...sedan ska jag kolla lite på jobb, för man måste ju ha ögonen öppna och en annan plan om det inte går som jag vill med SJ.

Imorgon ska jag till Motala och träffa min underbara Mikaela! Det ksa bli en riktig nostalgidag med Greklandsfilmen, Östersjöfilmen, kort från alla resor, sen har jag en liten överraskning till henne och jag hoppas det ska liva upp henne! Men jag kan ju inte skriva än vad det är, för hon kan ju läsa detta innan, man vet ju aldrig...

Ha en underbar vecka! Ta hand om er!!!

<3mme

måste bara ha med texten till en riktigt skön låt, som ibland spelas i O.C...riktigt bra...
"Where are we? What the hell is going on?
The dust has only just begun to fall,
Crop circles in the carpet, sinking, feeling.
Spin me round again and rub my eyes.
This can't be happening.
When busy streets a mess with people
would stop to hold their heads heavy.

Hide and seek.
Trains and sewing machines.
All those years they were here first.

Oily marks appear on walls
Where pleasure moments hung before.
The takeover, the sweeping insensitivity of this
still life.

Hide and seek.
Trains and sewing machines. (Oh, you won't catch me around here)
Blood and tears,
They were here first.

Mmm, what you say?
Mm, that you only meant well? Well, of course you did.
Mmm, what you say?
Mm, that it's all for the best? Ah off course it is.
Mmm, what you say?
Mm, that it?s just what we need? And you decided this.
Mmm what you say?
What did she say?

Ransom notes keep falling out your mouth.
Mid-sweet talk, newspaper word cut-outs.
Speak no feeling, no I dont believe you.
You don't care a bit. You don't care a bit.

Ransom notes keep falling out your mouth.
Mid-sweet talk, newspaper word cut-outs.
Speak no feeling, no I don't believe you.
You don't care a bit. You don't care a bit.

You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit. "
http://www.youtube.com/watch?v=5cpSv2mNhhc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0