Nostalgi och glädje!

Igår tog jag bilen ner till Motala för att hälsa på underbara Mikaela! Det är alldeles för sällan vi ses, and I don't like that!
När jag kom till henne fick jag kladdkaka med grädde och jordgubbar och saft, så otroligt gott! Sedan var det i med skivan i DVDn och Grekland för hela slanten! Älskar filmen...man längtar tillbaka så otroligt mycket!!!

När filmen var slut så "gav" jag Mikaela min överraskning! Det var att åka till Vadstena för att äta på vår favoritpizzeria, Venezia! Vi delade på en St Tropez utan räkor med kebabsås och drack lite cola och pratade gamla minnen!
Efter pizzan tog vi en promenad genom stan, många känslor och minnen det väcker att åka tillbaka dit...När vi hade frysit en stund gick vi tillbaka till bilen och körde mot skolan, Mikaela skulle lämna en film till Håkan som hon lånade för ca 1 år sedan som hon inte har "hunnit" lämna tillbaka, hehe..."bittersweet" är ordet för att gå in genom entén i skolan! Det hade hänt lite saker där...Ytterdörrarna var nya och en stor fin tvskärm satt precis utanför expeditionen...Så fint var det inte för oss, hehe...men det är ju tur att skolan kan utvecklas(även om den inte gjorde det när vi gick där, haha)

Sen åkte vi tillbaka till Motala och Mikaelas lägenhet för att titta på filmen från Östersjöresan, dock så vi knappt hälften för vi blev åksjuka...Vi hade glömt hur illa Anders är på att hantera en filmkamera..det var en karusell utan dess like! Haha, andra delen av filmen får man kanske se en annan gång och skipåpa första delen, för den sög fett!
Efter den hämska upplevelsen av filmen tittade vi istället på stillbilder...alltså pappersfoton från alla resor..Mycket trevligt!

Vi spelade även spel, favoriterna från Grekland- Yatzi och Plumpen.. Och så testade vi att spela "lika par leka bäst" och vi konstaterade att vi funkar som vänner, men i ett förhållande skulle det va en katastrof HAHA!

Tack för en mycket härlig dag vännen! Jag älskar dig<3image31Mikaela spatserar på standpromenaden i Vadstena



Jag fick ett telefonsamtal när jag precis hade svalt sista biten av pizzan...Det var SJ som ringde! De sa att jag skulle få komma på läkarundersökning...Och om jag minns rätt vad som sas under intervjudagen så var det att om man klarar läkarundersökningen så får man 6veckorsutbildningen och därmed jobbet!!! Och läkarundersökningen borde jag klara, har ju inte tinnitus och är inte färgbild+NO DROUGS IN MY BODY! Så jobbet är förhoppningsvis "typ" mitt! Dock vet jag inte om det är tillsvidaretjänsten eller sommarjobbet...men jag hoppas på tillsvidare och det tycker jag ni ska hålla tummarna för!!!
Än en gång, TACK till er som tror på mig och stöttar mig! Ni finns i mitt hjärta<3

I eftermiddag blir det att åka till kärleken och va kvar hos honom tills lördag...imorgon ska jag "skaka rumpa" och lördag em. jobba...

Ha en underbar helg och ett skönt lov för er som har det!

<3mme

Never stop belive in youself, one beautiful day...you live your dream!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0