Hard working woman

Idag och imorgon ska jag vara en "hard working woman".
Sitter just nu på det första jobbet för dagen, nämligen turistbyrån i stan. Har jobbat från halv 10 och ska jobba till 16.00. Sedan ska jag åka ut till Aspa Herrgård för att få ihop några slantar till, mellan 17.00 och kanske 23.00(man vet aldrig när man slutar där...)
   Och imorgon är det likadant. Först turistbyrån sen servera. Så man får ta de jobb som kommer och kan man klämma in dom på samma dag så är det ju bra, eller kanske inte...men så kan det va ibland.

Sitter här och har det ganska segt och tråkigt! Händer inte så mycket i Askersund så här års så det är inte så många som besöker mig, telefonen och mailen är rätt döda dom med...

Ikväll blir det mer för mig att göra, så det är kanske bra att det är lite lugnt nu på dagen...fast jag blir ganska dåsig i huvudet av att bara sitta och stirra...jaja, denna dag går också till ända om några timmar...

Har fixat med alla pappren som jag ska ha med mig till intervjun med SJ, det är en hel del måste jag säga...Sen har jag pratat med två referenser, och jag hoppas dom säger bra och sanna saker om mig! Men det tror jag att dom gör, om jag inte får jobbet så får dom skäll, haha...nä det får dom inte men man kan ju försöka skylla på någon annan än sig själv, fast det är ju inte så snällt...värst vad jag skriver "babbligt"...

Nu får jag göra någonting annat...köpte Atonbladet och bilagan "Sofis mode"...de skulle ha med lite om väskor, och jag letar ju efter en snygg, bra och praktisk väska så de kanske finns någon där i som kan falla mig i smaken...

Just nu vill jag bara hem och inte alls jobba en minut till...vill bara ligga i soffan med mitt täcke och se på film eller någon bra serie...ska införskaffa mig OC säsong 2, så har jag någe att pyssla med när jag inte är lika hårt arbetande...

Ha en härlig vecka!

<3mme

"Ett annat ord för 'socken'...åh jag har det på tungan...Mathilda, vet du vad det heter, hjälp mig...men snälla vad är det de heter...Stift kanske?...Neje det är större...Kommun då?...Nej, de har med kyrkan att göra...Ja, just det...församling...det är bra att veta när man släktforskar!Det ska du komma ihåg..."
En rolig filur vid namn Rolf, kom inte på det ord han sökte och jag förstod inte vad han ville få fram utav det överhuvudtaget, hehe... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0