Askersund-Örebro 841

Sitter hemma hos Martin och är sådär lagom nyvaken, snart dax för frulla för magen skriker!
   Har gjort någe med Martins TV så den funkar inte...få försöka få igång den innan han kommer hem i alla fall, annars blir han nog kanske lite arg...Sen om jag inte får igång den så kommer han nog inte heller få igång den, för jag är den tekniska när det gäller det mesta, haha...Han är bättre på datorer, annars brukar jag fixa det mesta andra...Hihi!

Snart ska jag ut på en runda på stan, här i Örebro...Tror inte jag kommer hitta något, har inte gjort det på senaste tiden...Men jag hoppas på att det finns någon fin och färgglad topp som jag passar i, som jag kan ha på mig ikväll! Det blir dans på Klaras, hehe! Ska ut med Zeeba(en jobbarkompis) och hennes vänner, ska bli kul...Bara jag hittar en topp som sagt!

Kanske ska diska lite och damsuga tills Martin kommer hem, då blir han nog glad...brukar nämligen inte göra det, hehe...fast det är jag som stökar till...så idag kanske man ska va snäll!

Nu till det jag tänkte skriva från börjar...
Jag åkte buss från Askersund till Örebro igår...Förutom att det är för dyrt så brukar det vara ganska behagligt att åka direktbussen!
   Men så var icke fallet igår...Det var en gubbe i 60 års åldern som körde...Han vred på radion på max när det var nyheter och sen brydde han sig inte om att sänka igen...okej ifall det är musik, men när det är P1 så r det inge roligt!!!! Jag satt och lyssnade på musik på mobilen och blev grymt störd! Jag vände mig om och alla förutom 2 pojkar på 10 år satt med hörsnäckor!!!
   Jag bestämde mig för att höja så mycket som möjligt på min mobil..men kom igen, det är en mobil och den är inte gjord för att överrösta en radio i en buss!!! Så jag satt och tröck hörsnäckorna i örona för att slippa höra! Och det funkade hyfsat när jag blundade och tänkte på annat!
   Det som är konstigt är att, i vanliga fall hade jag gått fram och sagt till denna otroligt störande busschaufför...men med tanke på att det inte bara var väldigt högt på radion, utan att han även försökte läsa på något papper och knappa med den dära "datorprylen" som man får ut kvittot från...plus att han skulle köra stadigt samtidigt...Viölle jag inte riskera att han blev mer okoncentrerad än vad han redan var...För jag ville komma fram till Örebro och inte åka Ambulans dit!
   Blir irriterad på sådana människor som inte är fokuserade på att köra när det har ansvar för måna människors liv! Skäms på den gubben!!!

Ha en bra helg gott folk! Och var försiktiga när ni kör! Det är inte bara ni själva som kan råka illa ut!!!

<3mme

Kommentarer
Postat av: Sofia

När jag skulle åka buss upp till stockholm, somna busschufören till flera gånger men som tur vad lät det när han körde på de vita sträcken så han vakna till. Trodde jag skulle dö hela vägen.

2008-03-08 @ 21:56:22
URL: http://fiddelifia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0