En tung dag skulle bli tyngre

Jag gick ut från jobbet till bilen. Bilen var täckt av snö, så det var bara att borsta och skrapa. Startade först bilen för att få igång värmen. När jag gjort så att jag kunde se ut, var det bara att köra iväg till macken, för lampan lyste om att det var lite bensin.
Stannar vid macken och tankar. Sätter mig i bilen, vrider om nyckel-inte ett ljud! Helt svart. Det enda som jag hör är mina naglar mot nyckeln. Panik. Vad gör jag. Tur att jag är på en mack!
Går in i macken, killen i kassan följer med ut och kollar. Vi konstaterar att batteriet är helt dött. Går in igen. Ringer pappa-inget svar, stressad. Ringer bror Mathias, han svarar, tack för det! Även han tror det är batteriet.
Killen på macken hade en kompis där, med startkablar och en stor Jeep. Vilken tur i oturen man kan ha!
Sedan kom det en till kille som visade hur man gjorde med startkablarna. De tre muskitörerna, haha! Vilka räddare i nöden. Tack till dem iaf!
Sedan körde jag hemåt. Stannar bilen utanför garaget utan att stänga av den, skulle öppna dörren så jag kunde köra in. Sätter mig i bilen igen, gasar-biler tvärdör!
Så mor och bror hjälpte mig senare att putta in bilen i garaget. Problemet var att det va ca 15cm snö, så jag slirade och la mig raklång bakom bilen, haha! De va rätt skoj. Måste sett sjukt kul ut, jag tog i som en tok och sen, pladask raklång!

kvällen efter köpte Mathias ett nytt batteri åt mig och pappa hjälpte mig sätta i det. Det är tur att jag har så händiga människor runt om mig i mitt  liv! TACK! Klarar mig ju inte utan min "Bettan".

Sammanfattning:
700 kronor senare går alltså bilen kanonfint!

<3mme           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0