pengarnas makt över människan

Att pengar kan styra så mycket är ju helt sjukt. Allt kretsar kring pengar i denna Världen, varför då? Är det så himla bra? Jag tycker det är riktigt skrämmande! Att pengarna har tagit över makten över människan är ju riktigt skumt! Det är ju människan som hittat på pengarna!
   Själv har jag märkt på sista tiden vad jag kan göra bara om jag får pengar! Det är pengarna som driver en om man vill jobba...bara om man får tillräckligt mycket plus lite till är man helt nöjd...Alla program om pengar är ju också så knasigt! Svara på massa frågor om en själv som kan förstöra sin familj, vänskapskretsen osv. bara för att man är så girig och vill ha pengar! Är det värt det?

Skämms över mig själv att jag är så fixerad av att få så mycket pengar som möjligt...och då är ändå inte jag speciellt "girig"...jag är nog en människa som egentligen inte bryr mig så mycket om pengar men samhället runt om mig gör så att jag också får begäret efter dessa metallbitar och allra helst papperslappar!

Hm..vad vill jag säga med detta inlägg då? Jo, att jag tycker att vi behöver tänka oss för så att inte pengarna tar över våra liv och styr vad vi vill åstadkomma...

Gokväll!
<3mme

Kommentarer
Postat av: J

Cash is king... Tyvärr. Snyggt skrivet, sant och smart =)

2008-04-07 @ 21:45:29
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, är du välkommen att vara med i min tävling! Priset är ett hemligt paket till ett värde av 1000 kronor!
http://natalieb.blogg.se/tvling.html

Ha en bra kväll!

2008-04-07 @ 21:54:05
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: annett

ah jag vet hur du känner dig, så där känner jag mig också ibland. att man är villig att göra det mesta för pengar, men förhoppningsvis har man några spärrar i alla fall. typ inte bigbrother :P men man får försöka att inte tänka att det är pengarna utan viljan som styr det man gör!

kram

2008-04-08 @ 13:20:17
URL: http://nettplett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0