Belåten

Sitter här och mår prima! Har nyss ätit mat med mor och far...Mamma hade gjort "Mosters", en jättegod köttgryta med äpple, tomat och smak av curry till ris och en mycket god sallad! I love mammies food!

Vad har då hänt i min vardag sen förra inlägget? Jo jag åkte ner till Motala i torsdags för att umgås med Mikaela, som sagt. Vi åkte en sväng till stan och sen när vi kom hem till henne så fixade vi lunch! Det blev "hemmagjord" pizza. Mikaela hade hittat en superbra "uppfinning" inom matväg, nämligen pizzadeg på burk och även tomatsås..Det var bara att rulla ut degen på plåten, stryka ut tomatsås över degen och sen börja garnera med det man ville ha! Vi hade ost och annanas, Mikaela hade paprika också...In i ugnen i 20min och sen var den färdig att äta! Hur god som helst! Riktigt smidigt att fixa..tog sammanlagt 30min! Snabbmat hemma, och billigare äb att köpa pizza från en pizzeria!
Efter vi hade ätit så spelade vo kort! Först var det Spansk skitgubbe och efter det så lärde jag Mikaela spela Chicago, bästa pokervarianten som finns, enligt mig!
Sen var det dags för en "pulver"latte på balkongen, mycket trevligt! Det blev även en hel del tjejsnack, som alltid! Vi kan prata i timmar oavbrutet, alltid lika roligt! TACK! för en mysig dag lovely!

Fredagen bestod av att tvätta min Pärla, den blev riktigt fräsch! Sen skulle jag byta däck på mammas bil, men eftersom vi har så många däck till olika bilar så fatta jag aldrig vilka som skulle till mammas bil...så det bidde inget däckbyte(det ska jag göra ikväll, när någon har tid att visa mig vilka däck det är, hehe)
På eftermiddagen bar det av till Marieberg. Jag skulle nämligen på H&M för det var jag "10%-dag", och det får man ju inte m issa! Asbra när man behöver fylla på alla basic plagg och smink, shampo etc. Så lite sådant blev inhandlat. Vidare till Örebro för att hämta Martin...Så åkte vi till Lager 157;RAW ...Där hittade vi båda lite smått och gott!
Vid 19.00 skulle vi va hos Hannah och Chrille för att se på tv och käka! Det var hela gänget! Hur trevligt som helst! Hannah & Chrille(såklart), Martin & Jag, Tina & Tomas, Annie, Karolina och Sofia. Vi åt pizza, några åt plankstek, på en restaurang precis över gatan vid Hannah och Chrille..Riktigt smarrigt! Men servitören tyckte vi va lite krongliga när vi beställde vår "special"mat..den pizzan, utan det men med det och kan jag få sås till? Dessutom ville vi att de satte på Talang på tvn istället för ishockeyn, och de gjorde dom! Asbra!
När vi hade ätit upp gick vi hem till H och C igen och kollade klart på Talang. När de hade slutat så spelade vi tjejer spel, Rappakalja..riktigt roligt! Medan killarna kollad epå resterande del av hockeymatchen!
Efter det bar det av hemåt till sängen!

I lördags morde hade vi besämt att vi skulle äta "frukost" på Tutingen, Annie, Tina, Sofia, Karolina och jag...kl.10.30, för jag började jobba 12.00 på Aspa...Riktigt smarrig varm smörgås med latte och efter det en passionsfruktstårta med lösmaräng och en päron festis, bestod min "frukost" av..Den stog jag mig på hela dagen, kvällen men sen när jag kom hem från Aspa så var jag så hungrig att jag fixade potatisgratäng och bacon, mums!
Frukost"träffen" var mysig och görs gärna om...Tack tjejer<3

hur arbetsdagen var på Aspa har jag ingen lust att beskriva i detalj..men jag hade hand om ett litet bröllop på 15personer, det gick riktigt bra...men innan jag hade listat ut vilka som var brudparet var jag grymt nervös och chockad! Ni kanske det låter konstigt, men bruden hade ingen vanlig vit klänning på sig, och alla va lite halvt finklädda men inget speciellt...så jag var riktigt förvirrad av att jag inte visste vilka brudparet var..och tokigt nog var det INGEN i personalen som visste det! Asskumt...sen följde kvällen med en hel del diskning och trött och utmattad kropp..blev inget 12h pass, skönt! Bara 11½h, uch! Men de kunde vart värre...

Idag har jag fixat min deklaration, över internet! Hur smidigt som helst! Sen har jag fixat med massa papper och anställningsbevis och sånt...Har även använt min lilla "betalningsapparat" från Nordea för att logga in och föra över pengar och sånt...det gick riktigt smidigt! Så jag börjar känna mig vuxen nu! Deklaration och betala räkningar, sånt som hör vuxenlivet till..tråkigt men sant!

Solen skiner och det är jättevarmt ute! Och skämmes Mathilda, jag har inte varit utanför dörren 1min idag ens, uch! I detta fina vädret...men jag ska ju ut nu ikväll och byta däck, så lite frisk luft får jag, men jag har ju gått miste om solen, men den kommer ju tillbaka nån dag hoppas jag!

Imorn börjar min utbildning till Tågvärd på SJ! Ska bli skoj! Har inte riktigt koll på vad det är vi ska göra, men det får jag ju reda på imorn, hoppas jag! Det blir nog bra! Så nu får man vänja sig med att gå upp tidigt till "skolan" igen, och de ska väl inte va omöjligt men kommer nog va ganska seg tror jag!

Hoppas er helg har varit till belåtenhet! Ha en skön söndagskväll!
<3mme

ps.inlägget blev ganska långt, välj själv hur mycket som orkar läsas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0