Börjar bli mörkt

Tittar ut genom fönstret här på turistbyrån, ska alldeles snart få åka hemmåt för att senare svettas lite på gymmet. Jag inser att det är mörkt! Kom nyss på att det blir ju mörkare på kvällen när man ställer tillbaka klockan. Tråkigt.
   Jag tycker det är helt underbart med vinter och även hösten har sin charm, men man vill ju ändå att det ska vara lite ljusare, då hade dessa två årstider varit perfekta, enligt mig vill säga.

Jag målade lite akvarell igår, inget seriöst, var för trött i huvudet för det. Dock dök inte min bror och hans flickvän upp, men det gör inget. De var på bio istället och de kan man väl unna dom, eller hur!

Jag har funderat på att åka till USA som aupair. Det är inga nya tankar, de har jag haft i huvudet i princip hela min gymnasietid. Nu har jag hittat en familj som verkar vara helt perfekta, de vill ha mig också...men jag väntar ju svar från Branäs. Så det är ju ett litet problem, för jag kan ju inte bestämma mig nu. Ena studen önskar jag verkligen att åka upp och jobba i Branäs, nästa stund längtar jag utomlands.
   Svaga minuter idag har jag nästan önskat att Branäs inte vill ha mig, men sen har jag ruskat på mig själv och sagt att det skulle vara en riktigt bra erfarenhet!! Jag tvekar bara för att jag har hittat denna familj. Men vill de ha mig så ska de få mig. Vill de inte ha mig så ska jag göra USA osäkert istället, hehe!
   Det löser sig, men vill ut och resa! Är ju lite bortskämd med det nu. Att få resa alltså. Med skolan var det ju alltid någon resa man planerade inför, såg fram emot och njöt av! Funderar på att planera någon resa, men vart ska man åka utan pengar och nu vet man ju inte vad man får för jobb framöver, så det får vänta.
   Vilket jobb jag än får, i Branäs eller som aupair, så får jag ju resa en bit, uppleva nya miljöer och träffa nytt folk, vilket är något som jag uppskattar otroligt mycket!

Åter till att skymningen kommer fortare...jag har även tänkt på att om det är en solig dag så är det ljust längre än om det skulle vara en dag med oväder, regn och rusk! Smart jag är ibland, eller hur?
   Längtar tills jag får stå på min älskade bräda, höra ljudet från stålkanten som greppar i snön, pudersnö som ur bakom mig, solen som strålar på snöflingorna så att det gnistrar. Vill ha vinter nu! Hann inte med att åka någe bräda förra vintern, så är så sugen nu!!!

Igår fick jag reda på att min mammas kusin hade gått bort, Vila i frid Anders! Han hade haft cancer en tid, men han var för ung för att gå bort. Så här inför Allahelgona, tänk på dem som funnits i ditt liv, som förgyllt din vardag och som nu vilar och väntar på dig i himlen. Tänk inte på det sorgliga utan gläds åt de minnen du har med denne person.
   Själv tänker jag på min mormor som gick bort för mindre än ett år sen, hon var en underbar och hel god människa. Tänker även på min morfar som gick bort för snart 6år sedan, han var den bästa morfar man kan ha! Alltid glad och snäll, hel god! Saknar Er men minns Er med glädje, skratt och kärlek!

Idag tänkte jag avsluta med ett citat som kommer från min morfar Sture, han sa det när man hade ramlat och slagit sig eller om man hade råkat blött ner sig med en vattenkanna eller liknande. Han sa det på den underbaraste dialekten som finns, Gotländska:

"Det går över snart" och "Det torkar snart"
Sture Karlsson (1931 -2001)



<3 mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0