Äntligen arbete!

Efter två månaders aktivt jobbsökande har jag nu fått ett extrajobb. Visserligen är det endast timanställning men det är ändå en arbetslivserfarenhet. Plus att nu finns det inget glapp i mitt CV från sommarjobbet fram tills nu, vilket är toppen!

Jag har provjobbat denna helgen på mitt nya extrajobb. Frukostvärdinna var min titel för denna helg, jag jobbade som det en sommar för 3 år sen på samma ställe så jag är inte helt ny. I lördags gick jag med en erfaren person som visade hur det skulle se ut. Igår, söndag, jobbade jag själv, dock fick jag hjälp med disken vilket var underbart!
   Jag skötte mig bra i helgen, så nu till nästa helg, fredag och lördag, ska jag jobba igen. Jag ska jobba på kvällen, som servitris. Även denna gång är jag inte själv, vilket känns skönt. Man kan säga att jag går som lärling, det trivs jag med, att testa på nya saker alltså.

Den ordinariepersonalen på turistbyrån är ledig så jag får jobba hela veckan, klirrar fint i kassan! Så på fredag blir det dubbelpass, 09.30-16.00 turistbyrå och 17.00-23.00 servitris. Jag hoppas att jag orkar det, men man är ju ung och frisk så det ska nog gå bra!

Som sagt, mycket jobb denna vecka. Lite tröttsamt att läsa om, men lugn...jag kommer skriva saker som kan falla de flesta i smaken, ska du se.

Imorgon, efter jobbet, ska jag måla lite med min bror(undrar hur hans teckning blir) och hans flickvän, det ska bli riktigt roligt!

I veckan ska jag även försöka träffa någon utav mina underbara vänner, för de är viktiga för mig. Dem förgyller min dag, så gör även min pojkvän och min familj. Det är viktigt att hålla kontakten, så man vet att alla mår bra. Det är det bästa som finns i livet! Sin famlij och sina vänner, de är dem som får en att le och vara lycklig! Tänk på det!

Ett tänkvärt citat får avsluta denna dags bokstäver:
"En vän kan väl anses som ett mästerverk av naturen." Emerson


<3 mme
image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0