Väckt

Denna vecka har jag blivit väckt av att telefonen har ringt. Man blir lite kaiko i huvudet när man blir väckt, man vet inte riktigt var man är.

I mådags var det pappa som ringde och sa att han hade varit hemförbi, han hade tagit hem posten och sett att jag hade fått brev. Jag klev ur min säng, glad för att ha fått brev, ner för trappan och in i köket. När jag såg var brevet kom ifrån tänkte jag "man brukar ringa om man är intresserad av personen, inte skicka brev, eller?". Så jag öppnade brevet från Långberget, och mycket riktigt var mina tankar rätt, "tack för din ansökan men vi har fyllt de platser som du sökt, vi behåller dina ansökningshandlingar för eventullet kommande arbete". Är så himla trött på att dom tackar en för att man har sökt, de är så vänliga, men dom inser inte att varje gång man får ett nej, tar det på ens, från början, starka psyke...
   Men det är ju trevligt att folk åtminstone hör av sig och säger att dom inte har arbete för just mig, än att dom inte hör av sig alls...för då slipper man gå och varndra och tänka i ovisshet. Är bara så trött på att ingen vill ha min arbetskraft, vad gör jag för fel? Är det någon som kan förstå sig på det så får ni gärna höra av er!!!För jag vill inte höra ett "Tack! Men nej tack!" till...

Åter till det jag började skriva om...
I tisdags var det mamma som ringde och väckte mig, hon skulle bara säga att jag fick samma mat som dagen innan. Visst det är jätte vänligt att hon säger det..Men om jag tittar i kylskåpet när jag blir hungrig, så ser jag vad som finns eller inte finns...och om det är tomt får jag väl laga mat, jag är van vid det ju..bott själv i lägenhet i 2år...vad tror hon att jag ätit? vatten? luft? Klart jag fixar något att äta, jag är inte 10år längre!!!
   Men mamma kommer alltid vara mamma, även när jag är 40 och ännu äldre..hon är snäll min mamma...men jag är ju inte ett litet barn längre, men det förstår hon inte vissa dagar..och andra dagar ska man vara 30 och kunna allt..men det är väl ungdomens problem, ena dagen är man liten och andra är man stor...that's it!

I går, onsdag så var det min kära storestorestorebror som ringde, Micke. Han, Petra och Ville var till Marieberg för att shoppa lite julklappar...och då ville dom veta vad jag önsla mig för denna jul...Problemet är att när man vaknar så funkar inte hjärnan till 100% på en gång så det stog still...klev ur sängen, ner för trappen, in i köket och kollade på kylskåpet. Där har jag en lista som jag ska skriva upp mina önskningar för denna jul så fort någonting poppar upp i huvudet, tyvärr har bara 2 saker poppat upp, en bok och en cd-skiva, kul!
   Som valigt sa jag en tröja, linne eller om ni ser någonting ni tror passar mig...
   Det är det värsta med julen och min familj! "Jag vet inte, hitta på något" Den frasen kan alla, väl inövad och den är sagd i hur många år som helst. Från att man fyllt typ 14 så har alla sagt det...Helt sjukt! En hel familj säger det..och alla försöker verkligen komma på något bra att önska sig men det slutar alltid med den frasen...
   Men enligt mig så har det hittils gått bra med att "komma på något"! Alla julaftnar har varit hyffsat fridfulla och gemenskapen är på topp, det är det bästa! Jag säger hyffsat, för alltid är det sån stress runt jul, men jag tycker om julen med min familj! Bästa på hela året!!!

Idag blev jag väckt av Charlotte på Aspa Herrgård, hon ville ha mitt kontonummer så att jag kan få min lön, det är inte helt fel att bli väckt för..bara pinsamt att bli väckt av någon annan än vän eller familjemedlem, tyvärr...HOn fråga "Förlåt väckte jag dig?" Jag sa "nädå det är ingen fara" då sa hon "jag tyckte du lät lite sömning" och då sa jag "har bara lite ont i halsen".
   För såhär års fram tills april, kommer Mathilda alltid vakna med en stor, uppsvullen halls, en näsa som är ur funktion under den första vakna timmen och en röst som låter som jag har rökt i 50 år...Men jag har lärt mig leva med det..ni tänker, "alla har förkylningar såhär års, hon är inte ensam"...Ja, jag vet att folk är mycket förkylda såhär års, men jag är det konstant i månader och det är ingen förkylning men doktorn vet inte vad det är..mer som en allergi, men jag vill inte va någon hypokondriker så jag är förkyld, bara väldigt länge...

Jag känner nu, när jag har lättat mina tankar om hur ens dag börjar när man blir väckt, att inlägget kanske låter lite negativt, men är man närking så kan man inte rå för det! Haha, vilken lam ursäkt.

Nej, det jag kommer fram till är att det är lungt att väcka mig, så ring gärna på mornarna, för ibland kan det vara spännande att se hur ens dag blir när man är lite kaiko...blir glad när folk ringer till mig, det är bara roligt...så länge det INTE är någon försäljare eller någon som ska ha tag i någon annan än mig, för då blir jag sur och tvär och i ren protest sover jag i ytterligare några timmar, vad klockan än är på dagen!!Haha..

Hittade en fin liten dikt, tror det är från en pensionärsida men vad gör det, den var som sagt fin!

"Duscha din själ varje morgon
spola hat och vrede bort,
ta emot kärlek, ljus och värme!

Andas glädje och förtröstan in,
andas grämelse och misströstan ut.

Tvätta hämnd och avund bort,
låt dig fyllas av evigt liv!

Känn, hur det friska vattnet
spolar din själ!
Känn, hur du föds på nytt!
Duscha din själ varje morgon!"
http://www.seniornet.se/browse.jsp?id=05_14&cikkid=406

Ta hand om er och ni som är ute och kör, det är snorhalt!

<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0