Underbart!

Det är så skönt att vakna av sig själv och inte ha någon klocka som ringer i ett och aldrig slutar, hur många gånger man än trycker på snooze... Helt underbart att slå upp ögonen, se att solen lyser och att himlen är helt klarblå! Det är en morgon som gör att dagen blir toppen! En sån morgon hade jag idag!

Gick fin fint att jobba dubbelpass igår, var lite trött i ryggen och i fötterna men annars var jag hyffsat pigg i huvudet när jag kom hem i natt...Idag gör jag nog ännu bättre ifrån mig ute på Aspa..ska försöka vara jätte duktig och komma ihåg allt! Det svåraste är att man ska pressentera maten för gästerna, även vinet! Och ni ska veta att det inte är köttbullar och makaroner eller spagetti och köttfärsås...det är Gödkalv med bräss.. Gryere med biscotti och pingenötsolja...saker man inte vet vad det är och som man kan uttala väldigt fel..men det är säker gott! Riktigt fancy och elegance! haha...
   Fick nyss ett samtal från Tom på Aspa, han bad mig köpa med lite saker ut innan jag åker..hade tydligen kört ihop sig på frukosten idag, skönt att det inte var jag som jobba och att det inte var mitt fel!!Även skönt att man kan hjälpa till så att de tycker om en... Måste ju ge goda intryck så här i början!

Dagen citat är egentligen gammal men en tjej i servisen på Aspa upptäckte igår vad det egentligen innebar, det var riktigt skoj, för hon hade inte haft en aning innan...lite pinsam situation blev det för henne, men det finns nog fler som använder samma uttryck utan att veta vad det egentligen betyder..
   Vet Du vad som menas? Tänk efter...

"Det är inte lätt när det är svårt. Men det är skönt när det går!"


<3 mme
ps. imorgon hoppas jag på en mys- och filmdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0