Helg och Fars dag!

I fredagskväll var det jobbarkväll. Det var inte kul att ta sig ut till Aspa för det snöade skpligt mycket. Det gick inte ha helljuset på för då såg man bara vita snöflingor, och INGENTING annat! Fick köra i 60km/h, inte van vid det på den vägen. Tack för att det var vinterdäck på bilen, säger jag bara.
   Det gick bra att jobba, lite stressigt till och från men det fixade sig. Fick sluta 1h senare än planerat, gjorde inte så mycket, mer klirr i kassan. Det som var lite träligt var att när jag hade slutat och gått ut till bilen, redo att dra på stereon på högsta volym och köra hemmåt, så kom jag inte in i bilen. Den var täckt av IS!!! Så det var bara att gå in och be om hjälp. Tom tog med varmt vatten och fönsterputs(?).
   Efter mycket möda och 10 min i köld så fick vi upp dörren. Min resa hemmåt kunde äntligen ta fart. Jo, han sprayade fönsterputs på gummilisten, så att det inte ska hända igen, måste säga att jag är lite skeptisk till om det funkar...

Igår var det inflyttningsfest hos Hannah och hennes sambo. Innan det bar av till Örebro så skjutsade jag pappas barndomskompis till Hallsberg för att sedan hämta upp Tina i Kumla och vidare till örebro.
   Väl inne i Örebro så parkerade jag hos Martin. Tina och jag gick upp och hälsade på honom och sen gick vi in till centrum. Mötte Sofia S och Karro för att handla paket åt Hannah och Chrille, det blev 5 fina, lila glas från Åhléns. Annie var med på det paketet också.
   Jag gick till Martin en sväng innan jag skulle göra mig iordning för kvällens fest.
   Sedan så skjutsade Martin mig till Karros lägehet, det är inte mer än max 12 min promenad men det var så kallt...inte bra för klimatet jag vet, men jag försöker faktist tänka på klimatet så ofta jag kan, men man kan ju inte va helt felfri, eller?

Det var en riktigt rolig kväll i alla fall. Först bar det av till Hannah, där var det fullt med folk. Efter några timmar bar det av till MM och sedan spred alla på sig och de flesta skulle hemmåt, men jag skulle sova hos Martin och han va med sina kompisar på Klaras. Så jag tänkte, visst jag är 19 och åldern på K är 21+, jag kan kanske komma in om jag ber riktigt snällt...
   Tina och Sofia S följde mig till K och köade med mig i säkert 30min, jättegulligt av dom! Väl framme vid dörrvakten så hoppa dom ur kön och jag fick komma in, hur smidigt som helst, behövde inte ens övertala honom, ibland har man tur! Det är ju skönt, eller hur?!
   När jag och Martin+co skulle dra oss hemmåt så blev det först McD, finns det något bättre än en flötig cheeseburgare så där in på småtimmarna när magen kurrat i x-antal timmar?!
   Mycket trevlig kväll i alla fall, Tack allihopa!

Idag så var det att sova länge, så skönt att slippa ställa klockan! Käka frulla, duscha och sen bar det av till Clas Ohlsson, även kallat "Gubbdagis". Handlade ett par glasögon till pappa, han hade bett mig om det tidigare i veckan... Sedan hade jag fått till uppdrag av mina bröder, eller jag tog på mig att fixa "fars dag pressent". Det blev pressentkort från CO.
   Efter den lilla shoppingen så hämtade jag upp Tina och Sofia S för att åka hemmåt. Stannade på Marieberg för att handla lite åt min kära mor, som hon hade bett mig om. Sen var det 130 hemmåt, haha!

Väl hemma så fick pappa pressenten, han blev nog nöjd tror jag. Bara lilla jag som var hemma och firade idag, de andra har varit utspridda i landet och Europa. Mathias var i Uppsala, Marcus på turné med DAA och Micke jobba.
   Mamma hade gjort riktigt god mat som stod på bordet och vänta när jag kom innanför dörrn. Kyckling och potatisgratäng, bröd och sallad. Efterrätt var Fruktkompott och grädde, mummms!!!

Ikväll så har det varit lite målning, tv-tittande och en stund framför datorn. Mathias kom förbi en sväng när han hade kommit hem från U och sa grattis till pappa.
   Nu börjar det dra ihop sig mot sängen, imorn är en dag utan planering...blir kanske lite gym och målning, vem vet?

"Gråt inte mer lilla vän. Jag är här och vill trösta dig igen. När ditt hjärta känns tungt, får du lämna det till mig. Lilla barn vad jag älskar dig."
Den bästa låt som Team Orion nåsin spelat!

<3mme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0