En blandad tillvaro av lugn och spänning!

Norra Vätterns mystiska skog

Det är något visst med att ta en promenad i skogen. Känna doften från fuktig mossa och höra kvistar brytas under ens fötter. Se upp på himlen mellan grantopparna och känna sig uppiggad av den friska luften. Höra den lilla bäcken som pårlar så stilla och fridfull och se Rådjuren ute på gärdet i skogskanten.
   Det är när man är ute i skogen och ingen omvärld vet att man befinner sig där, det är där man kan finna lugn och slippa den vardagliga stressen. Släppa alla bekymmer och bara andas in den friska, rena och spröda skogsluften och vara bekymmerslös...

Idag håller jag på att fixa med mitt rum, ett projekt som tagit 4 månader och det ser nästan exakt likadant ut som när jag började. Men ny måste jag skaka om mig själv, plocka in allt i garderoben som ska spara och iväg med resten till någon klädinsamling, det som är oandvändbart får jag väl ta till elden för att få bort från min tillvaro.
   Jag har bestämt mig! Idag ska alla kläder dit dom hör hemma!!!Nu är jag trött på mig själv! Önska mig lycka till med mitt mål, skulle vara tacksamt.

Det blir ofta väldigt blandade bloggar från mig, men det kan ju vara bra ibland?
   Med tanke på att jag försöker komma som aupair till USA efter nyår så är det endel som man måste släppa taget om, det är inte någon uppofring, det kan jag inte påstå men det är ändå vissa saker som gör det svårt att ta steget att åka. Jag har bestämt mig för detta, att åka som aupair till USA i ett halvår, tiden kommer gå fort och jag kommer ha en upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Så jag måste ta steget från vardagens trygghet till något frammande och spännande, annars kommer jag ångra mig senare i livet, då kasnke det är försent att göra det jag vill. Man ska passa på när man får tillfället! Även om det kan göra några ledsna för en stund så kan man inte svika sig själv. Det är nämligen inte bara för en stund, utan det kommer sitta kvar resten av livet. Tänk på det! Ibland måste man vara lite "självisk", tänka på sig själv och inte bara på alla andra. Ta steget, det går ju att ångra sig för det mesta, om du är ung så kan man göra misstag, man lär sig någonting av allt man gör!
   Nedan är två meningar som utgör en form utav dikt, tycker det var bra skrivet/sagt...

"En liten resa kan förändra ditt liv.
Om du vågar släppa stegen som bar dig dit."

http://sokrates.webblogg.se/dikter.html


<3 mme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0