Slit och slaveri!

Ja lite så känns det, men det kommer pengar in på kontot i slutet av månaden och det är de som gör så att man pallar...

Har inte hunnit skrivit så mycket här på sistone, jobbat en hel del på Aspa...Just nu är jag på turistbyrån, inte så mycket att göra så jag tänkte, 5min. kan jag blogga lite...

Idag och imorgon ska jag köra dubbelpass igen, varför utsätter jag mig för det? Ja just det, pengar på kontot var det ja...09.30-16.00 på turistbyrån sedan hem och byta kläder och fräscha till sig sedan ut till Aspa och jobba 17.00 till vem vet..minst 23.00...och likadant imorn som sagt..på lördag är det "bara" Aspa..suck, men man måste jobba så mycket man kan när man väl får några timmar här och där...för att sitta hemma och glo har jag fått nog av! Uch, man känner sig helt vrdelös och självförtroende åker ner till botten, inge kul alls!

Mitt jobbletande har avtagit lite i och med att jag fått så många timmar nu att jobba, men jag kollar lite smått, men de finns ju knappt någonting...illa!
Aupairandet tror jag får vänta, Kenneth på Aspa sa att det blir enhel del i Januari så jag får jobba då, så de känns väl helt ok..men vill ju hanågot "fast" eller iaf lite mer schemalagt, än från vecka till vecka-känner sig så osäker då..

Om ni hör någonting om något jobb så tipsa gärna mig, om ni tror jag skulle passa, alltid bra med tips och kontakter!

Förövrigt har jag hunnit med och handla ungefär hälften av mina julkklappar, nu är de bara resten kvar..dom får jag ta nästa vecka eller så...är förvånad över att jag hunnit så här långt så långt inna jul med klapparna, och ganska glad att jag för en gångs skull vet vad jag ska köpa till dom som jag inte hunnit köpt till än, så underbart!

Är så sugen på att åka bräda...helt otroligt!!Bara jag ser några snöflingor på tv:n så lääängtar jag till backarna och min älskade bräda...Hoppas det blir Branäs med tjejerna över nyår så man kan åka lite..annars får jag fixa det på annat sätt..Storstenshöjden nästa??Nej, någe måtta får de vara, så illa får det inte bli...

Må gott i regnrusket, Jag vill ha SNÖ!!!

"De flingor som faller,
så glimmande och förtrollande,
så ljusa och bländande.
De är så kalla men ändå värmande,
så vita och uppiggande,
de flingor som faller." Mathilda Johansson

<3mme


HÄRLIGT skulle det vara med pudersnö och solsken, nån enstaka minsugrad och vidstilla...och självklart ett åk med brädan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0