Julstäd

Då har man städa hela sitt rum! Bara dammsuga och skura golvet kvar, men de får vänta tills imorn för brorsan sover i rummet bredvid så kan inte väcka honom...han måste ju sova som sagt...Men jag är stolt över mig själv! Försökt städa mitt rum sen i september...och idag lyckades jag-ångesten var över och jag skaka om mig själv och fixa de! Måste ju va skinande rent till jul, de går ju inte annars!

De senaste dagarna har jag varit tokförkyld, inge kul alls, men jag börjar vinna över förkylningen nu och förhoppningsvis kan jag jobba imorn!

Längtar så till julen nu! Börjar få julkänsla...de hjälpte med att de låg lite florsocker utanför huset, på backen i morse...
Och alla fina ljusstakar och stjärnor i hus och hem är så vackert!

Sakanar min mormor bara, va ett år sen hon somna in för att aldrig mer vakna, natten mellan 9 och 10 december...hon va så mysig och snäll! Vet att hon har de bra med morfar och Stampe i himlen!

Nu ska jag strax krypa till kojs!

"Första advent ljuset är tänt.
Stake på bordet, stjärna i fönstret.
Vi längtar efter tomten,
med alla hans paket...
Mörkret faller utanför.
Första advent, ljuset är tänt igen"

Jag och min dåvarande bästis skrev denna när vi gick på mellanstadiet...hon är en stjärna och hoppas hon får sina drömmar inom musiken i uppfyllelse! All lycka till henne!

<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0