"Faster Mathilda heter hon faktiskt!"

Helt varm i hjärtat blir jag när jag tänker på mina brorsbarn. Jag fick träffa dom alla igår. Jag är så stolt över dom, de är så fina små individer med härliga personligheter. Det är härligt att se var de får sina små egenheter ifrån. Envisheten, ja den kommer från flera håll haha! När ena brorsonen ropar på mig "Mathilda,kolla vad jag kan!" ropar brorsdottern "FASTER Mathilda heter hon faktiskt!". Jag är så tacksam för att jag får vara faster, det är helt underbart! Jag är så tacksam för min fina familj, för den uppväxt som jag haft och för nuet. Min svägerska fick reda på att hon hade ett fläderträd i trädgården och blev överlycklig. Jag tänkte på farmors goda flädersaft och blev rörd. På kvällen hade en bild lagts upp på Facebook, ett motiv på min farfar (som jag aldrig hann träffa). Idag låg en bild till uppe på Nordhagen, mitt barndomshem som även är pappas barndomshem, jag blev rörd igen. För en liten stund sen lyssnade jag på Sanna Nielsens sommarprat, hon berättade om sina morföräldrar, jag började störtbölar för mina morföräldrar har betytt mycket för mig, långa härliga somrar på Gotland. Varför jag blir så rörd är för att min familj betyder så otroligt mycket för mig. Jag älskar dom av hela mitt hjärta, varenda en utav dom. Jag är stolt och tacksam för att jag får vara den individ jag är med så många fina runtomkring mig. Jag önskar att vi alla kunde ses oftare, min andra svägerska sa till mig "Hon pratar om dig ofta, du är så fin med henne" (hon är brorsdottern). Jag började gråta och sa det jag ofta känner att jag önskar att vi bodde närmare. Gårdagens kalas gjorde mig varm i hjärtat, jag spar den och kommer plocka fram minnena när jag saknar dom, min fina härliga envisa stora familj. <3mme //Faster Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0